He Marc,
In Nederland wordt de communicatie van hulpdiensten (Politie, brandweer, ambulance, reddingsbrigade en traumateams) via het P2000 systeem geregeld. Daar zijn een aantal codes voor: zo ook GRIP 1-4. GRIP staat voor: Gecoördineerde Regionale Incidentbestrijdings Procedure (GRIP) Er is in Nederland een landelijke afspraak over de opschaling van incident- en rampenbestrijding voor professionele hulpverleners als de brandweer, politie en Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (waaronder ambulancediensten). De procedures regelen opschaling op operationeel niveau op de plaats van het incident en daarnaast op bestuurlijk niveau van gemeente tot waar nodig zelfs landelijk.
De GRIP-regeling vindt zijn oorsprong in de regio Rotterdam-Rijnmond maar wordt tegenwoordig landelijk toegepast.
Bron: Wikipedia
Dit stond erbij:
Dit soort luchten waren vanochtend bij de onweersbuien te zien. Zoals in Oudleusen(Overijssel)
voortaan wel een bronvermelding plaatsen. Anders kun je de foto beter niet plaatsen. (al moet ik zeggen dat het wel een mooie foto is )
en vrijdagavond 29 april dan? Volgens mij is het toen ook gigantisch hard te keer gegaan in Valkenswaard. Mijn vriend werkt daar heeft gewoon de bui af moeten wachten voor hij naar huis kon komen. Hij zij dat de knallen daar ongeloofelijk hard waren! Dus 1e echte onweersdag in valkenswaard kan niet!
Hier heeft het vanmorgen ook even geonweerd, maar een blik naar buiten zei me dat het niet de moeite waard was om ervoor uit mijn bed te komen. Ik hoop vanmiddag op een herhaling van donderdag!
wat zijn de kansen voor hier??
Het is erg druk zeg op o-o !!
Kortom,
level 1 voor heel het land
level 2 voor het oosten / zuidoosten
meerdere nieuwssites melden noodweer,
kans op supercellen
en cape/temperatuur gaat gigantisch omhoog | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 12:29 uur, door MullieBliksem
heb vanmorgen trouwens al enkele donderslagen gehoord, maar dat was maar flauw! hopen op meer!
Volgens mij is dat de persoonlijke site van Karim en doet hij het inderdaad alleen. En inderdaad, het kan zijn dat hij met vakantie is, dat moet ook gebeuren. Verder werkt hij mij het RMI/KMI, dus misschien dat ook deze daarom geen update heeft?