Mijn schoonouders en schoonzusje met man en kids zijn op vakantie in Baal, Limburg. Ik hoop echt dat het mee gaat vallen daar! Maar ik vrees het ergste, toch maar even een berichtje sturen.
Het is verschrikkelijk benauwd buiten, mijn weerstation geeft een luchtvochtigheid van 85% aan, da's toch wel erg hoog.
Temperatuur schiet omhoog van 19,8 een uur geleden naar 23.1 nu!
De lucht heeft al een wat nare uitstraling, het is niet mooi blauw.
Momenteel weer saai grijs weer hier, maar ja dat is het al weken achter elkaar. vandaar dat ik persoonlijk gezien niks verwacht hier maar hoop dat ik er naast zit.
Mocht de zon er nog wel bij komen hier dan gaat gelijk de BBQ in de hens.
Haha, lol!
K.M.I geeft ook maar een lauwe waarschuwing af eigenlijk,code geel
Dit houdt in dat men nu al zaken gaat regelen op beleidsmatig niveau, de mensen die nu opgepiept zijn zijn allemaal hoge officieren bij brandweer en politie.
Zij laten zich nu nader voorlichten over de verwachtingen van het komende noodweer, en zij gaan op basis van die voorlichting beslissen hoe de eventuele hulpverlening gaat verlopen.
Als de voorspellingen echt uit gaan komen wordt een alarmcentrale overspoelt (hehe leuke woordspeling) met meldingen, en zullen meldingen doorgezet moeten worden naar de diverse hulpverleners.
Het is verschrikkelijk benauwd buiten, mijn weerstation geeft een luchtvochtigheid van 85% aan, da's toch wel erg hoog.
Temperatuur schiet omhoog van 19,8 een uur geleden naar 23.1 nu!
De lucht heeft al een wat nare uitstraling, het is niet mooi blauw.
jouw viel dat ook al op. Volgens mij is het een beetje heiig
Dit stond erbij:
Dit soort luchten waren vanochtend bij de onweersbuien te zien. Zoals in Oudleusen(Overijssel)
*Foto: Reinier van Assen | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 12:26 uur, door TornadoCowboy
12:08:13 21-08-11 GROUP-3 grip 2 i.v.m. verwacht extreem weer. aanvang O.T 13.00 uur
GRIP 2 1003578 BRW Zuid-Limburg (Sittard) (Centralist DN)
GRIP 2 1004420 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (OvD Maastricht)
GRIP 2 1004600 BRW Limburg Zuid (RCvD)
GRIP 2 1004602 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (ROvD)
GRIP 2 1004614 BRW Limburg Zuid Regionaal (Piket ROC)
GRIP 2 1004620 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (HOvD District 1 en 2)
GRIP 2 1005256 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (HOvD District 3)
GRIP 2 1005582 BRW Zuid-Limburg (Maastricht) (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 2 1005998 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Monitorcode)
GRIP 2 1023506 MKA Veiligheidsregio Zuid-Limburg (GRIP 2)
GRIP 2 1033210 Politie Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Piket Voorlichting
En in Limburg zitten ze al op oorlogsterkte
Hoi Peter, wat is dit??
Hoi Peter, wat is dit??
Dit is een melding voor de leidinggevenden van de brandweer in de regio Limburg Zuid, ze schalen uit voorzorg op naar GRIP 2. Mocht er iets groots gebeuren, dan zijn de leidinggevenden al bij elkaar, en kan er meteen een plan van aanpak gemaakt worden.
Citaat van TornadoCowboy, zondag 21 augustus 2011, 12:20 uur Foto is NIET door mij gemaakt maar kwam hem tegen en wilde hem even delen, ziet er gaaf uit!!
Als je geen persoonlijke toestemming hebt kan je de foto beter niet plaatsen...
Hoe werkt dat eigenlijk dat severe weather outlook? Doet die Karim dat in zijn eentje? Het kan natuurlijk dat hij op vakantie is... Viel mij trouwens ook al op dat hij geen update heeft.
Grip 2 is uitzonderlijk! Meestal bemannen ze de meldkamers van de lokale brandweerposten bij slecht weer zodat die de stormschades zelf kunnen afhandelen. Grip 2 is op provinciaal niveau overleg en inderdaad het oppiepen van extra personeel.