Maar goed, kijkt u zelf maar! Volgens mijn telefoongesprek met @EdwardvG was het wel mooi
Deze plaat verdient een eigen topic, prachtig!!
Haha, is dat zo? Het kan vele malen mooier. Bedankt!
In het vervolg moet ik meer foto's nemen en ook meer stapelen, dan kan het nog mooier. Ik zie vanmiddag weer genoeg kansen
mja, k zit te denken om naar brabant te rijden.. ik zie wel even of ik er niet te lui voor ben
... Benelux en Duitsland ...
Hebben vergroot het niveau 2 als het vertrouwen in storm initiatie is toegenomen.
Huidige denken is dat de convectieve initiatie kan verder optreden naar het westen dan in de prognose van gisteren. ECMWF-model lijkt een beetje te snel met de instroom van koelere en drogere lucht uit de W.
Oppervlakte waarnemingen om 09 UTC geven een sterke noorden advectie van hoge dauwpunt in de Benelux met waarden van ongeveer 20 C wijdverbreid in Noord-Frankrijk in het kielzog van een verhoogde MCS die zich beweegt in het Midden-Duitsland. Een convergentie zone die zich uitstrekt van de kust van East-Anglia naar de buurt van Parijs zal bewegen Eward en dienen als de focus van convectieve initiatie in het begin tot halverwege de middag als het vordert in de Benelux.
1000 J / kg MLCAPE beschikbaar moet zijn over het noordelijke deel van het level 2 en tot 2000-2500 J / kg over de zuidelijke Benelux. In combinatie met 25-30 m / s van diep-layer shear deze twee totaal een omgeving die gemakkelijk zal ondersteunen zware stormen. Storms zal waarschijnlijk ook een paar intense supercellen met grote hagel en boog echo's produceren van schadelijke winden. Een of twee tornado's kunnen niet worden uitgesloten waar de cellen interageren met back-oppervlak wind.
Kleine onweersbuitje vanochtend trok net langs Rotterdam helaas .
Wie weet straks nog wat . Kan ik de tweede onweersdag bijschrijven van dit uitermate teleurstellende seizoen .
Ik heb nog goede hoop !
In het vervolg moet ik meer foto's nemen en ook meer stapelen, dan kan het nog mooier. Ik zie vanmiddag weer genoeg kansen
Jazeker, zelden zie je deze bijna "bijennest-gelaagde" "papier-look" in een wolk als deze, licht en helderheid zien er perfect uit. Wellicht een groothoeklens overwegen voor dit soort momenten, je ziet ze zelden twee keer! | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 11:56 uur, door Marcherpers
Zelf de wind is warm.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Geldig: zondag 21 augustus 2011 vanaf ca 11 uur gedurende ca 4 uur
KNMI voor noord holland.
bijna strak blauwe lucht. en wind is een heel klein beetje aanwezig. prachtig weer. lekker in de tuinstoel lappie op schoot. geniet hier van. heerlijk
Onweer is hier niet aan de orde vandaag denk ik.( eet mijn schoen op als het wel komt haha)
Of er moet nog iets veranderen
iemand uit noord holland die daar anders over denkt?
Ik hou hoop, misschien een schampschot