Severe weather warning level orange because of thunderstorm
valid from: Sun Aug 21, 2011 08:15 am
valid to: Sun Aug 21, 2011 09:45 am
valid for: all elevations
On 2011/08/21 at 08:15 local time a severe thunderstorm of level orange was detected. The center is located in the community of Kasterlee. The storm is approaching from west and is moving in eastern direction at a speed of 68 km/h. Regional heavy rain and isolated storm gusts are possible. Local hail of small size can not be ruled out. The lightning activity is weak. The severe thunderstorm is expected to cross the following communities: Retie (08:15), Geel (08:15), Oud-Turnhout (08:15), Mol (08:24), Bergeijk (08:30), Valkenswaard (08:42), Heeze-Leende (08:48). The arrival time of the storm is stated.
Wow die zijn ineens specifiek geworden!
Ook goedemorgen! Jan is scherp zo vroeg op de zondag, die had ik nog niet gespot
Haha ! In de verte zie ik inderdaad wel wat leuke donkere rotzooi aankomen.
Kan op de radars maar moeilijk zien wat ruis is, en wat niet, waar instabiel is alles zeker.
Wordt een mooie dag. En ik heb zo'n voorgevoel dat ook het Westen wel iets meekrijgt.
Laten we hopen dat Lowlands gespaard blijft...
Toch had ik wel spontaan even medelijden met onze onweersfan uit Tholen...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Haha, tja die viel mij ook al op, zou bij jou wel de guinness(dubbele. voor de 2x dat je zei dat je het weg moest spoelen ) zijn.
Overigens als die bui zich nou nog leuk mag ontwikkelen komt die lekker over Dalfsen heen.
Man, wat heb ik een zin in vandaag!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Nou ik heb nog nooit zien staan hoelaat een storm precies mijn woonplaats aandoet hoor De 18e stonden er niet zoveel details bij...
Gisteren leek de convergentie lijn wat noordelijker te gaan. Is dat nog zo? En what about timing?
Lokale situatie: lekker weertje met mooie wolken net ten noorden van Goes.
Anyways: Nog genoeg kansen volgende week, dus zie volgende week wel Veel plezier alle mensen die in het zuiden / zuid-oosten wonen