Omdat je van GFS altijd wat af kunt trekken ga ik van WRF uit en dat is ongeveer 1250 j/kg in het oosten. 700-800 j/kg in het midden en 200 j/kg in het westen
Juist ja, ik denk dat je je woordkeuze misschien ietsjes meer moet aan passen
Terug ontopic:
We gaan de dag met goede moed beginnen en we hopen er het beste van, ik zet men wekker om 9 uur en dan ben ik er ook bij
Over die onstabiliteit: ( naar ricootje) Omdat je van GFS altijd wat af kunt trekken ga ik van WRF uit en dat is ongeveer 1250 j/kg in het oosten. 700-800 j/kg in het midden en 200 j/kg in het westen
@ rico zo beter
ON: Het valt me wel op dat EC nogal negatief is.
Verschillende runs voor zondag 15Z (pas in de laatste run word het iets beter maar dan nog alleen in het zuidoosten)
(runs in verkeerde volgorde)
| Gewijzigd: 21 augustus 2011, 01:07 uur, door onno333
Hopen op een mooi buitje!
Gr Michael. | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 02:10 uur, door michaelvr
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
De warme, vochtige lucht in Frankrijk zal naar het noorden bewegen tussen 00:00-12:00.
Daarbij zal waarschijnlijke een diffuse frontale zone boven de Benelux-landen ontstaan.
Een 30 m/s mid-level jet zal in deze zone aanwezig zijn.
Een verhoogde convectieve activiteit is waarschijnlijk over de zuidelijke Benelux / Noordoost-Frankrijk. Als de lucht-massa herstelt in zijn kielzog, kan er 1000-2000 J / kg MLCAPE worden gevormt.
Deze instabiliteit in combinatie met de mid-level jet van 0-6 km zou voldoende moeten zijn om downbursts en bowing systemen te produceren vergezeld met zware windstoten.
Verder is er een kleine dreiging van tornado's.
De koers van de stormen is echter vrij onzeker. Daarom heb ik besloten om een klein niveau 2-gebied waar dekking het meest waarschijnlijk is het hoogst te trekken.
[i]De warme, vochtige lucht in Frankrijk zal naar het noorden bewegen tussen 00:00-12:00.
Daarbij zal waarschijnlijke een diffuse frontale zone boven de Benelux-lande | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 02:35 uur, door Bac00
en volgens mij gaat dit goedkomen als ik de kaartjes mag geloven.
tijd om het bed te gaan zoeken...het komt immers niet naar me toe ;
als ik maar kan slapen van de spanning
Ik ga mee hahahah ... wil nou ook wel eens wat meemaken..
maar ja aan de andere kant denk ik .. dalijk gaat t hier los want we zitten net in lvl 1 gebied als zegt dat niks.
Net zoiets als van ruilen komt huilen
maar ja aan de andere kant denk ik .. dalijk gaat t hier los want we zitten net in lvl 1 gebied als zegt dat niks.
het beste is nog gewoon een snelle laptop met KPN dongel + oplader die in de auto werkt
en een maatje ofcourse
weather without storms is no weather at all.
Mwoa... Volgens de wet van Murphy kan je wel eens gelijk hebben, maar aangezien het de afgelopen tijd standaard raak is in Limburg begint het nu wel ff te jeuken om daar naar toe te gaan...
en een maatje ofcourse
heb geen auto .. en geen dongel ..
wel gewoon me telefoon die werkt net zo goed hahah..
Mjaaa ik vertrouw t niet
.. als ik hier blijf komt er niks.. ga ik weg dan wel.. dusja beslis morgen over watk ga doen.. naja straks bij de laatste run hahaa
:D