ook nog een foto van het vrachtschip dat ons tijdens de oversteek met de veerpont passeerde. en een panorama van het uitzicht over de Nieuwe Waterweg
ik weet dat het niet de mooiste foto's zijn, maar ik ben hard aan het oefenen
tips zijn altijd welkom
Marcel
Hier en daar mis ik wat scherpte maar dat is bij dichtbij fotografie altijd het probleem.
Door veel te oefenen komt dat wel goed! (probeer op de ogen scherp te stellen)
De pano vind ik wel mooi alleen, straks loopt al het water weg van de waterweg!
De horizon staat scheef. Als je wel eens van een waterpas heb gehoord dan weet je dat water altijd horizontaal is ook op foto's.
Lekker doorgaan.
@henk55
ik zag inderdaad dat geen enkele foto erg scherp is, ook zag k later dat er een aantal foto's zonder beeldstabilisatie zijn gemaakt en met een hogere isowaarde.
@roan
dank je , die panorama is tegen de zon in genomen en daarom heeft deze trekjes van een silhouet , en deze is uit de hand genomen dus heb er niet veel aandacht aan besteed
Marcel
Citaat van Lightning_Glenn, donderdag 18 augustus 2011, 0:33 uur Goed bezig Marcel !
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Henk en zeg er ook bij.......ga zo door
Glenn
ik zit al te kijken naar een macrolens , (sigma 105mm 2.8 / tamron 90mm 2.8 / Tokina 100mm 2.8) alleen vind ik ze best prijzig en een moeilijke keuze
Marcel
als je macrofotografie mooi vind, dan valt 350-400 euro toch wel mee? ik weet niet wat voor andere lenzen je thuis hebt, maar mijn lenzen zijn (canon 70-300 is usm en tokina 11-16) behoorlijk over dit bedrag heen..
maar goed weer even ontopic:
hoe langer ik naar die pano kijk hoe mooier ik um vind, in eerste instantie dacht ik dat ik de oevers miste, maar doordat die er niet zijn krijg je juist dat je niet weet wanneer het water eindigt, en das wel heel mooi
ik zit al te kijken naar een macrolens , (sigma 105mm 2.8 / tamron 90mm 2.8 / Tokina 100mm 2.8) alleen vind ik ze best prijzig en een moeilijke keuze
Ja goedkoop zijn ze niet.
Wat je ook als alternatief (om eens te kijken of macrofotografie iets voor je is) kunt doen is een close-up filter gaan gebruiken, die zijn er in verschillende sterktes.
Close-up +1 t/m +10 dioptrie ook in combinatie met elkaar te gebruiken (als je +1 en +2 aanschaft, +3 niet kopen 1+2=3!!!)
Ik heb deze aangeschaft voordat ik de Tamron 90mm kocht.
Ik ben heel tevreden met mijn Tamron 90mm, alleen als je insekten wilt fotograferen moet je deze heel voorzichtig benaderen of een 150mm macrolens aanschaffen, je houd zo meer afstand tot het insect 90 mm moet je dichter bij het beestje komen en dan vliegt het wel eens weg.
Deze is heel goed, komt ook hoog in de test gedaan door focus magazine deze maand.
Maar jij zoekt er 1 voor een Nikon, dus zou ik de Nikon 85mm 3.5 aanraden voor rond de 400 euro.
Deze scoort ook hoog in de tests.
Inwendige scherpstelling
Afdichting
Beeldstabilisatie
ongevoeligheid tegen overstraling
bijna geen vignettering
kortste instelafstand = 29cm
Dit is zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen voor Nikon rond deze prijs en die vind ik niet hoog voor zo'n leuke lens.
Plus.......een echte macro lens is zoveel beter dan een 'gewone' lens voor dichtbij fotografie.
Suc6 met het zoeken
Glenn