Hieronder alvast een paar om mee te beginnen:
Ik hoop dat jullie er wat van vinden!
Groeten Wilfred
Een gewone foto geeft de situatie niet helemaal weer zoals het menselijk oog het op dat moment zou zien, omdat ons oog nou eenmaal nog wat beter werkt dan de chip in de camera. Onze ogen zien meer contrast en dynamiek. HDR is een techniek er voor zorgt dat we een foto zo zien zoals we het met onze ogen zouden zien. Het is alleen heel moeilijk daarin een goede balans te vinden. Vele foto's zijn dus 'too much'.
Desondanks bevalt mij de laatste plaat wel Wilfred, lekker contrasterende wolkenlucht. Blijf lekker experimenteren met HDR!
Inderdaad Extreme HDR, maar dat kan soms ook mooi zijn. En die stuw zou je zo op een enorme poster kunnen zetten wat mij betreft!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Bij HDR is het de truc om te ontdekken wanneer HDR toepasbaar is. Met de zon in je rug zul je het niet zo nodig hebben, bij Tegenlicht kan het juist datgene geven wat je zoekt. Niet alles is te doen in HDR, niet alles heeft HDR nodig. Experimenten is de beste manier om daar achter te komen.
Mijn favoriete HDR Artiest is Zardo.
Zardo's website | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 00:54 uur, door Sharon Huls
je laatste foto kan wel wat meer contrast gebruiken, zit nu op normale pceetje dus effe met paint gedaan.
als je wil dat ik foto delete, zeg het maar