Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Maar het kan nog verschuiven of plotseling veranderen.
Hoop niet teveel anders ben ik morgen weer niet te genieten, haha!!(heb ervan geleerd de afgelopen jaren, niet hopen kan het alleen maar meevallen)
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Maar het kan nog verschuiven of plotseling veranderen.
Hoop niet teveel anders ben ik morgen weer niet te genieten, haha!!(heb ervan geleerd de afgelopen jaren, niet hopen kan het alleen maar meevallen)
Juist, de kans dat dat gebeurd is zo goed als 90% Maarja 10% fucussen we ons maar op dan, hè?
Een lekkere onweersbui vond ik best leuk, maar dit soort ramp scenarios met kans op veel schade en slachtoffers hoeft van mij niet hoor..
Misschien een beetje off topic, maar ligt het an mij of worden de zomerse onweersbuien echt steeds extremer de laatste 5-10 jaar.. Ik bedoel, al 2 echte tornado's dit jaar in Nederland, misschien zelfs meer, terwijl we jaaaaaaren er geen 1 hebben gezien, wolkentoppen van meer dan 12Km, heftige bliksemactiviteit soms...
(en nou niet gaan zeuren dat je dit jaar nog niets hebt gehad, ik bekijk het voor de hele Benelux)
Vind ik ook maar als je daarna de gevolgen ziet... Laat het hele extreme maar voor de middle of nowhere (als we dat hebben in Nederland)
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Echt waar hou eens op met dat "wij krijgen niets" gedoe zoals al eerder is gezegt,
Ga er dan heen als je dan toch zo loopt te klagen.
Ik ben het met je eens, maar ergens snap ik sommige mensen ook wel. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te kunnen chasen, ik ben daar zelf ook 1 van maar ik ga ook niet alleen maar lopen klagen dat dit jaar slecht is en dat ik bijna niks krijg. Mensen, soms zit het mee en soms zit het tegen. Morgen word het gewoon afwachten, ga gewoon nergens van uit, dan is de teleurstelling als je niks krijgt ook niet zo groot. En als je wel onweer krijgt, is dat gewoon een leuke verassing!
Of het hele land onweer, of niemand. Maarja he, dit is geen klaagtopic..
Kaarten zien er nog wel leuk uit, wel wat minder hoe het eerst was, maar de kans is er nog!!
Vind ik een beetje zielig. Net of wij er iets aan kunnen doen dat die buien hier komen. Ga dan chasen joh
Kom jij me even ophalen dan? Ik heb geen auto dus ik kan niet chasen. Dat is het frustrerende ook, anders had ik ook niet zo staan zeuren want dan pak ik de auto wel, maar dat is het probleem na juist.
Als iemand gaat chasen, kom me maar halen dan.