dat wordt rubberbootjes inslaan denk ik
@forumleden, mods: is dit wel enigzins mogelijk, of is dit nog te ver weg
Weeronline, een schande voor de weervoorspellers. Die meten de wind volgens mij ook met een natte vinger
Haha
Trouwens meteo consult zei op weerkanaal dat het zondag misschien in de ochtend al kan gaan onweren. (weerbericht van vanmorgen)
Maandag buiige regen en dinsdag weer kans op onweer volgens hun.
Die kaartjes zijn anders ook niet echt betrouwbaar ofzo. Vandaag onweer? Laat me niet lachen. Maargoed, bijzonder spannend weer
Het kaartje van gister zat anders vrij goed, het meest rode gebied lag in het zuid-oosten.
niet vergeten dat na 0.00 uur het ook de volgende dag is stel dat het vandaag onweert en het onweert om 10 voor 12 snachts, als het dan na 12 uur nog onweert, dan worden die procenten op kans op onweer daarop berekent, ik bedoel snachts kunnen er ook onweersbuien vormen..
Stiekem hoop ik dat ook het noordwesten en het zuid-westen wat krijgt
Ik hoop met je mee Mullie, mag hier in NO ook wel weer x losgaan
Gister namelijk geen onweer gehad... Maarja met die 3 dagen kansen zou je zeggen dat wij ook eens bingo hebben
Oke, daar zit wat in.
Ja maar we moeten even wachten op de volgende run, die begint over een klein uurtje.
Maandag ook weg:
Dinsdag verbeterd maar nog steeds niet goed voor het westen
| Gewijzigd: 19 augustus 2011, 18:15 uur, door Ricootje
Hier in Breitscheid, Dottesfeld, alwaar ik nu een weekje op vakantie ben bij die oud collega die daar is gaan wonen, even een bericht over het onweer dat we hier hebben gehad. Weliswaar niet het noodweer dat elders is geweest, maar toch. We hebben hier gisteravond toch kort maar krachtig van langs gehad. Ook heftige slagregen gehad (geen hagel) en daarna nog heel erg veel en lang weerlicht gezien richting Noorden. Ook vanmorgen hebben we nog opnieuw onweer gehad hier. Gisteravond tegen 23 uur een aantal nabije inslagen gehad (ook gefilmd). Was de 15e al in Duitsland en kom de 22e terug. Wat gister al dik 27 graden was, vandaag ook even een koel tussendoordagje, morgen alweer 23 graden en zondag verwachten ze hier alweer 29 graden
En nog even wat die dieren betreft die voor het onweer uit stil zijn normaal gesproken, dat is in ieder geval niet zo met sprinkhanen, die hoor je hier enorm veel en luid. Zij hielden pas op toen het losbarstte. Niet alle dieren zijn dus stil voor het onweer uit.
Al met al toch weer minstens 2 onweersdagen meegemaakt in Breitscheid. | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 18:53 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Het was te verwachten, ik kondigde het al aan. Als de run vanavond laat nog steeds slecht is kunnen we het afschrijven en ons focussen op dinsdag voor zover het niet nog meer uitgesteld gaat worden. 1 voordeel wel, we gaan in ieder geval niet onder de 20 graden meer door het uitstel en het gezwabber. | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 18:30 uur, door Ricootje