dat klinkt niet positief hoor!!!
maargoed, voor mezelf kan ik beter te weinig verwachten, dan valt het alleen maar mee..........
Zo te horen zitten wij in het zuidoosten, (vlakbij belgie) dus zeer gunstig
Stiekem hoop ik dat ook het noordwesten en het zuid-westen wat krijgt
In ieder geval, vanochtend was het nog bezig..
Ik hou de runs in de gaten, en hoop dat het vooral zondag (en ja anders mag maandag en dinsdag ook wel) weer lekker los gaat! Ik gun jullie natuurlijk ook een pracht onweer, maar ik hoop toch ook een graantje mee te pikken..!
Stiekem hoop ik dat ook het noordwesten en het zuid-westen wat krijgt
Dat is bijzonder aardig van je Maar het zit er toch echt niet in.
Neem deze kaart, dit moest toch echt de heftigste onweersdag voor West nederland gaan worden, en nu bijna niks meer.
Zondag:
http://www.wetterzentrale.de/pics/Rmgfs606.gif
Maandag:
http://www.wetterzentrale.de/pics/Rmgfs846.gif
Dinsdag:
http://www.wetterzentrale.de/pics/Rmgfs1086.gif
Kijk ik ken de overige factoren natuurlijk niet, want Cape is niet alles, maar het schuift telkens iets verder naar het oosten, slechte ontwikkeling voor ons in het westen dus.
Heerlijk is dat he om te lezen Maar neerslagverwachting is afkomstig van UKMO
Geldig van zondag 21 augustus tot vrijdag 02 september
Synoptische ontwikkeling
Bij aanvang van de periode (21-08) bevindt zich een hoogterug langs 10 oost. We bevinden ons in het noordelijke, doorstroomde gedeelte ervan. Dat betekent dat ons aandachtsgebied te maken heeft met een zuidwestelijke bovenluchtstroming. In deze stroming trekken kortgolvige kleinschalige hoogtetrogjes noordwaarts en zorgen voor storingen met een convectief karakter. In de loop van volgende week zien we de hoogterug langzaam oostwaarts bewegen/c.q. in betekenis afnemen waardoor de stroming meer en meer cyclonaal, zuidwestelijk wordt. De mate van toename van cyclonaliteit zal bepalend zijn voor het weertype boven het aandachtsgebied.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De uitgangspositie met de hoogterug langs de 10 oost wordt in alle leden tamelijk eenduidig beschreven. Ten aanzien van de kortgolvige trogjes die in de zuidelijke stroming noordwaarts trekken is er een verscheidenheid aan oplossingen, dat is ook inherent aan deze kleinschalige systemen. De mate van cyclonaliteit in deze kleinschalige troggen met daarbij de koers ervan zal zeer bepalend zijn voor de heftigheid van de daarbij gepaard gaande buiencomplexen. De volgende onzekerheid is het mate van oostwaarts trekken van de genoemde grootschalige hoogterug. Het merendeel van de leden laten de hoogterug oostwaarts trekken en afvlakken hetgeen vervolgens resulteert in een licht meanderende westelijke bovenstroming. De overige leden handhaven de rug maar laten hem wel oostwaarts uitkomen zo rond de 20 oosterlengte. Eigenlijk in alle gevallen betekent dit toch een wat meer wisselvallig en koeler weertype.
---------------------------------------------------------------------
We kunnen dus weer heel wat gezwabber van de modellen verwachten, zag zelfs een run met een scenario vrijwel gelijk aan gisteren.
Nee dats is discussieeren over de laatste run van in dit geval GFS. Deze run is gewoon niet goed dus pas je alles aan die run. Ik zeg niet dat er niks komt, maar de kansen schuiven telkens een stukje meer niet goed voor ons. Ik zeg dus niet dat er niks komt, maar de kansen die zijn niet meer zo denderend als de kaarten van 2 dagen terug. Maar we moeten even afwachten wat de avond run en de nacht run doen. Als die niet verbeteren dan begin ik toch langzamerhand wel een beetje de hoop op te geven, maar zover is het dus nog niet.
Sterkte, en schroom niet om hulp te vragen, slachtofferhulp oid, anders blijf je er mee zitten.
Kan één van de mods niet een draadje openen waar we kunnen posten over Pukkelpop zodat andere topics niet vervuild raken?
je ziet het ook een beetje terug in de wolkenformaties!
ik zie hier stapelwolken, windveren, velden sluierwolken, een beetje van dat middelbare gelaagde bewolking
Echt alle soorten komen hier een beetje aanzetten
Dan moet je wel een auto hebben Gaat niet lukken ben ik bang. Trouwens, is er ook een topic waar mensen hun foto's zetten van gister?
dat wordt rubberbootjes inslaan denk ik
@forumleden, mods: is dit wel enigzins mogelijk, of is dit nog te ver weg