Pukkelpop posts horen niet hier.
Hoe staat het met de huidige stand van zaken en kansen voor onweer a.s. zondag en maandag?
Wie o wie kan mij daar meer over vertellen?
In de laatste run GFS was er niet superveel meer van over. Het is denk ik even wachten op de volgende run want dan kan het zomaar weer terug zijn.
Volgens mij lijkt as. Dinsdag nu weer wat kansen te bieden maar ook dan lijkt het zwaarte punt in het oosten te liggen.
Hoe staat het met de huidige stand van zaken en kansen voor onweer a.s. zondag en maandag?
De kaarten worden met de run slechter, zelfs GFS wordt slechter. Alles schuift steeds verder naar het zuidoosten toe. Vooral maandag wordt zeker niet warm meer met slechts 22 graden en een harde Noordooster, vervolgens krijgen we dan een uitstervend regengebiedje met veel bewlking waardoor maandag ongeveer hetzelfde wordt als Donderdag in het westen. Ik zie het niet rooskleurig in, maar de runs in de avond zijn altijd beter bij GFS dus we wachten het nog even af.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Medeleven voor je medemens siert je.
De verwoording had misschien anders gekunt maar hij heeft wel een punt. Hoe verschrikkelijk het ook is, is dit niet de plek voor alle sterkte meldingen.
Ik zie uit naar je berichtgeving Jan vanmiddag! Ik vind de runs een beetje tegenvallen. EC kan ik nergens vinden om te bekijken, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik hoop op positieve verandering. De SRH was gister erg heftig aan je kaartje te zien, dat belooft wat goeds. Afwachten is de enige keus, helaas.
Jan,
Wanneer komt de volgende run GFS? ik zelf had 12z in gedachten maar zie nog niets verschijnen bij de wetterzentrale en weerdirect.
Wanneer komt de volgende run GFS? ik zelf had 12z in gedachten maar zie nog niets verschijnen bij de wetterzentrale en weerdirect.
De nieuwe run begint te lopen rond 18.30, soms wat eerder. Dat wordt de 12z run. Om 23.30 begint de 18z run. Om 6.30 begint de 00z run. En om 11.30 begint de 06z run.
Ok thanks, zat al weer te fanatiek op f5 te rammen
Is er al iets meer duidelijkheid omtrent de dynamiek Jan?? Ben wel benieuwd...
Is genoeg over bekend, maar wacht run vanavond af, dan meer zekerheid. Worden 3 spannende dagen
Je ken het voorlopig even op een zijspoortje zetten hoor. Belgie ligt zéér gunstig voor onweer komende dagen, Nederland gaat precies op een scheidingslijn liggen. Hoever die scheidingslijn gaat oprukken naar het noorden wisselt echt continu, valt weinig over te zeggen. Voorlopig wordt het weer een feestje voor Oost belgie en Limburg en daarna schuift het zo duitsland in. We geven natuurlijk nog niet helemaal op, nog een aantal runs te gaan, maar ga er maar niet van uit.