Tja als die verdomde cap eindelijk eens niet wordt berekent en dat er dan eindelijk neerslag wordt berekent noem ik de runs niet beroerd...
De ochtend en middag run is bij GFS altijd slechter dan de avond en nacht run. Maar de laatste paar runs vind ik het eigenaardig steeds meer naar het zuidoosten verplaatsen. Ik vind nou wel dat wij eens wat mee krijgen, dus vind ik deze minder dan 2 dagen geleden. We wachten nog even natuurlijk voordat we helemaal oordelen, er komen nog wel veel andere runs maar ik maak me gewoon zorgen om de verzuidoostering van de runs:P
Zondag
Heb je ook een kaartje van vandaag? Om te vergelijken, want ik weet niet of deze nou heftiger is of niet. | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 21:49 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Wat Jan / Johann voorspeld had (noodweer) heeft vadaag (18-08-11) toch bewezen dat het flink mis ging met het weer in Nederlandse delen, vooral het zuiden, zuidoosten en oosten kregen er flink van langs...
Helaas met dodelijke slachtoffers en behoorlijk wat gewonden op pukkelpop, Ik hoop dat ze naar onze weerkenners (jan/johann) luisteren, want de voorspelling is toch uitgekomen waar ze afgelopen tijd al voor hadden gewaarschuwd.
Mijn complimenten heren.... Als ik het goed begrepen heb, en de kaartjes zo bekijk dan worden ze steeds intressanter voor het zuidwesten des lands..... Dus nu maar hopen dat wij een keer mogen genieten..... maar wel zonder gewonden of doden....
Hoop opnieuw dat jullie berekening uitkomt, en stiekum hoop ik nu een keer voor onze zeide van het land....
gr. Marcel
Spijkenisse.
Moet ik haar vragen zondagmiddag al terug te komen of is dat te voorbarig?
Lijkt me nog wat te vroeg. Overigens als je de juiste beslissingen en goed oplet neemt kun je daar rustig blijven. (bijvoorbeeld regelmatig buienradar checken en voor dat het losbarst ergens gaan staan waar je snel kunt schuilen)
Lijkt mij meer een taak voor de organisatie om wijze beslissingen te nemen, bijvoorbeeld het festival met een dag inkorten mochten de verwachtingen daar aanleiding toe geven. Maar ik neem aan dat de organisatie zich goed laat informeren, zeker na vandaag.
Moet ik haar vragen zondagmiddag al terug te komen of is dat te voorbarig?
Als de organisatie van Lowlands verstanding is gaan ze nu al uitzoeken wat te doen om niet hetzelfde mee te maken als Pukkelpop.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=285357
Met name de onstabiliteit is vele malen hoger
Als ze slim zijn huren ze onze Jan gewoon in!
Leuke tip: alleen zullen de meeste mobieltje op zondag al zo goed als leeg zijn en ben je op het festival niet veel bezig met mogelijk noodweer. Eigenlijk gaat de rest van de hele wereld langs je heen.
Hier is veel meer een rol voor de organisatie neergelegd. En omroepen wat gezegd wordt. Werkt ook slecht. Geluid is vaak afgesteld op muziek en spraak is slecht te verstaan. Beter zou zijn een aantal van die wegwerkinfoborden op centrale plaatsen op het terrein zetten.
En verder veel bussen achter de hand houden voor het geval dat. Weet dat 3 jaar terug er ook zwaar weer over de Zwarte Cross dreigde te trekken. De organisatie daar besloot vantevoren al om geen mensen meer naar het terrein te laten brengen. En ze hadden 50 bussen klaar staan om de camping te kunnen ontruimen.
On-topic: Onweer mag best langskomen..... als het maar droog blijft
Wederom was ik blij voor onze vlaai broeders in het Zuiden des lands want die hebben er flink van langs gekregen.
Lieve God laat eindelijk eens hier de hemel barsten
wat zijn de onwikkelingen hierover.... positief/negatief ???
Welk deel van het land maakt tot nu toe de meeste kans ??
Ik wil totaal geen strijd aan gaan met het oosten of zuidoosten, want die hebben we al dik verloren....
Maar is er uberhaupt al iets zinnigs te zeggen over a.s. zondag of is dit kortom nog te vroeg om over te speculeren ??
Graag jouw visie op deze zaak....
En wacht in spanning je reaktie af natuurlijk....
Mits er al meer bekend is over zondag natuurlijk....