Uiteindelijk toch een goede onweersdag gehad en op naar zondag
De cel die over pukkelpop en limburg trok was een supercel, en het complex is een bowecho geworden in duitsland. Is er nog iets bekend over de supercel? Of zijn er nog tornado's gemeld vandaag?
Wat een dag zeg....
Hier komt het nu ineens met bakken uit de lucht vallen
115,2 mm/uur (berekende waarde van weerstation)
En inmiddels al 6,2mm gevallen in een paar minuten. | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 04:00 uur, door Shift3r
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Vanmorgen stond de regenmeter op 78 mm.
Nu is het zwaar bewolkt luchtdruk 996 hPa 81 % vochtigheid en 15,6 graden. Het voelt benauwd aan hier.
Overigens toch nog even op pad geweest gister. Ik kwam uiteindelijk in omgeving Eindhoven terecht met een hele hoop bliksem en regen. Maar de boel was al dermate uitgesmeerd dat het een grote grijze massa werd, een massa die vaak doorkliefd werd door soms verblindend felle ontladingen. In dat opzicht leuke chase, maar fotogeniek was het allemaal niet echt. Losse buien, dat is wat je in principe wilt zien...
Trouwens, ongekend wat er daar op pukkelpop plaats gevonden heeft...dit had voorkomen kunnen worden als men het weer een keer serieus zou nemen, maargoed dat is altijd makkelijk achteraf. Ik wens alle getuigen en een ieder die geliefden en/of bekenden verloren heeft veel sterkte toe. | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 09:17 uur, door marsel
Net de beelden ook even bekeken, het lijkt erop dat de bomen één kant in waaien dus schat het als een downburst in.
als je naar onderstaand filmpje kijkt dan zie je op een aan de zakken en regenjassen die mensen om zich heen hebben geslagen, dat de wind van rechts naar links gaat. je ziet ook dat de luifels van het kraam dan naar beneden gedrukt worden ...
Onweersdagen: 0
Hier trouwens gisteren alleen maar lichte regen gehad. Vannacht om een uur of 1 nog wel een zware regenbui maar hier zonder onweer.
Voor de organisatie is het toch wel heel wat om zomaar het festival af te blazen en dan nog, er waren al zoveel mensen aanwezig die, zou het afgelast zijn, toch nog rond het terrein en op de camping aanwezig zouden zijn geweest.
En op de camping is nu ook een dode en een aantal gewonden gevallen.
Aan de andere kant heeft de organisatie van Concert@Sea laatst wel uit veiligheids overwegingen dag 2 afgelast. Als ik me niet vergis ook op last of verzoek van de burgemeester. Het kan dus wel! En toen was er geen level 2 afgegeven. Achteraf is dat een juiste beslissing geweest.
Maar naar mijn mening konden en hadden ze de mensen best kunnen laten weten dat dag 1 niet door kon gaan en ze terug naar huis sturen.
kom vrijdag maar terug... | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 10:36 uur, door Bornin7ty2
Mensen kijken niet zo naar het weer, zoals wij dat doen hier op de site.
dat merk ik nogal eens in mijn omgeving. Voor de rest, tja was het wel of niet te vermijden, het blijft achteraf gepraat.
Raar dat ze dit zeggen terwijl de KMI vroeg in de middag al code oranje had afgegeven voor extreem weer.
Maar je ziet nu maar hoe hard de natuur terug gaat slaan...
Ik snap het ook idd niet, er word een level 2 afgegeven, de organisatie heeft eigenlijk continu contact met de weercentrales.
De weercentrales houden de kaarten in de gaten, en de kaarten zagen er 2 á 3 dagen hetzelfde uit: perfect voor dit noodweer.
Oke, nu snap ik dat het een groot feest is, niet voor niets 60.000 feestgangers.
Maar je hebt 2 á 3 dagen de tijd gehad voordat het losbarste daar. Gooi gewoon bij de lokale omroep 2 dagen van te voren een annulering van dag 1 de lucht in.
Dit is overigens mijn mening over deze situatie...
Dus ik snap het wel als mensen het niet met mij eens zullen zijn.
28/29 juni 2011
22/23 augustus 2011
26 augustus 2011
15 mei 2012
23 mei 2012