Maar het is hard gegaan, moet je die bomen zien klapperen..
Ik heb net de max windstoten zitten kijken, die komen gemiddeld uit op 80km/u, maar als ik die bomen zo zie dan denk ik toch wel sterk aan downburst/torry
Zat ik ook aan te denken. ( Micro) burst of toch Torrie schade kan niet met 80km lijkt mij
Naarmate het thermisch laagje vordert neemt ook de onstabiliteit toe. Zoals gewoonlijk in het westelijk deel van Nederland en België is de onstabiliteit wat lager dan in de rest van het land. Dit zegt echter helemaal niets! De waardes wat betreft de onstabiliteit liggen momenteel rond de 600 J/KG in het noordelijk en westelijk deel van Nederland en België, met een lifted van -1 a -2. In het midden van het land en in het zuiden liggen de waardes zo rond de 1000 J/KG bij een lifted van -3 a -4. In het zuidoosten van Nederland en in midden/oosten van België liggen de CAPE waardes beduidend hoger. Daar wordt een maximale CAPE berekend van 1500 J/KG bij een lifted van -6. Dit is aan de had van de GFS run van 00u. Wat betreft EC.... EC is erg wispelturig wat betreft de onstabiliteit, de ene run zit het er dik in en dan laten ze waardes zien van 1500+ J/KG, de andere keer is er weer niets te zien. Dit heeft alles te maken met de positie van het thermisch laagje
Adrenaline giert door je lijf en 1001 andere dingen..
Vind het allemaal duidelijk genoeg om te zien hoe het er aan toe ging.
ja dat klopt wel maar je filmt iets om te laten zien hoe het eraan toe ging.
dan is het niet echt het filmen waard om zo met je camera te zwaaien.
maar het geeft allemaal niet.
nu verder hopen op me laatste dag van me vakantie ( zondag )
weather without storms is no weather at all.
ja idd, dat merkte ik ook al op. Maar gelukkig minder heftig dan in Vught 28-6'11 volgens mij.
Dat is helemaal niet moeilijk. Maar ik weet dat de gemiddelde bezoeker half leest, en al helemaal geen zin heeft om even terug te scrollen, vandaar dat ik vond dat het filmje mét titel erbij moest.
Verder excusues voor dit off-topic gelul.
Nog verder: Pukkelpop (en ook indianapolis) zullen voorbeeld zijn voor toekomstige extra regelgeving voor tijdelijke constructies en het entreekaartje nog duurder maken. Overigens: het is een openluchtfestival: dan kun je dus te maken krijgen met zulke toestanden. Vreemd dat er geen echt noodplan is. Misschien moeten de organisatoren van zulke evenementen mar eens wat vaker hier op O-O kijken. Men heeft tot nu toe altijd geluk gehad met de ondermaatse constructies, die tijd is voorbij.
Aan de mensen die hun dierbaren moeten missen: veel sterkte de komende tijd bij het verwerken van dit grote verlies. | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 23:50 uur, door Arends
Helemaal mee eens dit is geen 80 km per uur meer 110.
Maar waar is dit te achterhalen?
Dus theoretisch kan het zijn dat het hoger is geweest, en lees goed hoe ik het schrijf... | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 00:00 uur, door Ries
KNMI trekt waarschuwingen in en Noodweercentrale laat ze staan..
Ook bij ons blijft ie staan
Weeze (47652)
Vorwarnung vor Gewitter,
Warnstufe Rot erwartet
gültig von: Donnerstag, 18. August 2011, 16:00 Uhr
gültig bis: Freitag, 19. August 2011, 02:00 Uhr
gültig für: alle Höhenstufen
http://www.youtube.com/watch?v=LFEOokLQ74Q&hd=1 | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 01:09 uur, door Mies