toch snap ik niet dat dit nog steeds kan gebeuren. zwaar onweer kondigt zich ruim van te voren aan. de lucht zal in ieder geval niet stralend blauw geweest zijn toen dat noodweer overtrok. waarom werd het niet afgelast? of dachten ze: het valt wel mee, we schuilen wel in een tentje?
het waren 60.000 mensen. ik geef toe dat het niet makkelijk is om die allemaal binnen 5-15 minuten in veiligheid te brengen. maar was er geen noodplan voor onweersbuien? anders vind ik het zeer onverantwoord dat dit festival plaats heeft mogen vinden.
sorry als deze kritiek ongepast is, ik weet natuurlijk niet exact wat er allemaal gebeurd is, maar ik vind dat dit niet meer mag voorkomen.
Een windhoos valt moeilijk op voorhand te voorspellen.
Maar ook weerbureau,s kunnen niet altijd exact voorspellen hoe heftig een noodweer zal uitpakken, dat is allemaal last-minute werk. Een festival aflassen gaat niet zo simpel. Je hebt 55 tot 60.000 mensen op je terein, waar ga je die zo snel laten. Het beste er van hopen, en paniek zien te voorkomen is dan het beste devies. Negen van de tien keer gaat het goed, een enkele keer helaas niet.
Hier is het nu weer iets droger, maar t blijft rommelen
Weet niet of je het goed hebt gevolgd, 6 doden
Sorry dat ik het zo opvat maar een beetje tegenstrijdig.
Politiek gezien moet er altijd iets gebeuren met name doden eerdat er iets gebeurt, een festival zal zo iets echt de kop niet kosten en zeker pukkelpop niet. Gisteren werd al bekend dat het zou gaan regenen en onweren, vanmorgen vroeg dat het er wel eens heftig aan toe zou gaan.
Wat vind je als organisatie belangrijker, laten doorgaan met dit scenario als gevolg willekeurig mensen lozen van het terrein dat ALS het fout gaat niet iedereen elkaar omver loopt.
Nederland, met name de politiek, zit altijd te mekkeren als de anwb een nood waarschuwing geeft en het blijkt mee te vallen, belachelijk. Ze moeten blij zijn met zulke oplettende mensen in het land wat stel nou dat er wel een nood situatie was gebeurt dan hadden ze zitten z**ken dat de anwb te laat was.
Hoe dan ook meterologie blijft altijd een fenomeen dat je nooit 100% kan voorspellen.
toch snap ik niet dat dit nog steeds kan gebeuren. zwaar onweer kondigt zich ruim van te voren aan. de lucht zal in ieder geval niet stralend blauw geweest zijn toen dat noodweer overtrok. waarom werd het niet afgelast? of dachten ze: het valt wel mee, we schuilen wel in een tentje?
het waren 60.000 mensen. ik geef toe dat het niet makkelijk is om die allemaal binnen 5-15 minuten in veiligheid te brengen. maar was er geen noodplan voor onweersbuien? anders vind ik het zeer onverantwoord dat dit festival plaats heeft mogen vinden.
sorry als deze kritiek ongepast is, ik weet natuurlijk niet exact wat er allemaal gebeurd is, maar ik vind dat dit niet meer mag voorkomen.
Je hebt deels gelijk. Maar men kon er niks aan doen den ik. Men verwachte denk ik gewoon dat als het onweer begon men wel ging schuilen. Maar ja voor de deur zo'n supercel ontstaat en die veranderd van koers (wat supercels meestal doen) komt het allemaal zo onverwacht, dan kun je die hele menigte bijna niet evacuëren. Aan de andere kant toch zag je die bui toch al wel van verre aankomen. Maar door de samenloop van omstandigheden is het gewoon veel sneller gegaan als men had verwacht. Maar het blijft gewoon triest. | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 20:46 uur, door onno333
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Nou, daar denk ik anders over. Ze hadden dit nooit door moeten laten gaan. Ik krijg gelijk beelden voor me van van de week Indiana. Ik vind dit erg slecht van de weerdiensten dat ze niet strak hebben opgetreden in Belgie. Helaas dat is achteraf praten.....
Familie, vrienden en kennissen wens ik in deze zware en moeilijke tijd veel kracht en sterkte toe.
En nog ff over het waarschuwen bij Fesivals etc..
Ik was in Xanten in 2009 waar 200 m van mij vandaan , midden tussen de mensen de bliksem insloeg...15 min van te voren werd er omgeroepen dat iedereen moest schuilen.....maar met zoveel mensen gaat dat nooit...laat staan 60.000 man op zo een festival.
Je kunt het dan maar beter laten gebeuren want als zoveel mensen in paniek raken wil je niet weten wat de gevolgen zijn...het is nu eenmaal een fenomeen..genaamd...weer...!
En nu weer ontopic...dooft het nu uit of??
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/