Onweersdagen: 0
Ja gaat goed zo. Hier ook weer een onweersdag erbij. Zitten nu geloof ik op 18 a 19. Begint te regenen trouwens en gaat rap harder.
Opnieuw een buiencomplex dat overkomt, gaat ditmaal gepaard met voortdurende regenval (vrij intens), geen wind, geen hagel.
Hevige IC/CC-ontladingen, voortdurend gedonder. Qua intensiteit t.o.v. de vorige onweershaard : 70%.
Gaat exact dezelfde richting uit; ZO-Nederland, tegen een tamelijke snelheid.
Voorspelling vanavond/eerste deel van de nacht: West-Vlaanderen (België) zal hoogstwaarschijnlijk belaagd worden door een naderend buiencomplex (gepaard met onweersbuien) dat zich momenteel nog aan het vormen is boven de Franse kuststreken. Dit zal via Vlissingen Nederland intrekken richting NO. Vanaf dan mag België zich klaarmaken voor gestoorde lucht die afkomstig is van de Britse eilanden (somber en druilerig weer).
Ik denk dat diegenen die hun portie al gehad hebben, zéker niet mogen klagen!
OK, we wachten af, al betrekt het hier in Zeeland nu ook weer.
Kijk maar eens onder de functie "1 uur bliksem" op buienradar. Je ziet dan dat de onweer activiteit naar onze richting er vrijwel uit gaat voor het hier is. Vanmiddag alleen wat gerommel gehoord uit de richting Rotterdam. We kunnen beter weer gaan (wan)hopen voor komende zondag, vrees ik
Okee.. we gaan het zien.
Was eind van de middag in zwijndrecht en heb toch wel ff wat mee gekregen.
Ben al blij met iets..
Maar ik geloof toch dat we vannacht nog wat te voorduren gaan krijgen .. niet alles is al ontwikkeld natuurlijk.
Misschien offtopic maar ik zie dat op de LIVE STREAM er niets aan de hand lijkt te zijn.
(tenzij dit geen livestream is maar een delayed stream....)
http://www.skynet.be/generation-nl/muziek/festivals/live/
Kijk maar eens onder de functie "1 uur bliksem" op buienradar. Je ziet dan dat de onweer activiteit naar onze richting er vrijwel uit gaat voor het hier is. Vanmiddag alleen wat gerommel gehoord uit de richting Rotterdam. We kunnen beter weer gaan (wan)hopen voor komende zondag, vrees ik
Ja maar het gaat niet alleen om wat er nu al is, misschien ontstaat er nog wat. Tevens kan misschien dat systeem dat bij Frankrijk aan het groeien is later nog wat brengen?
Hey Debbieke!!!
Jij hebt het ook vast wel naar je zin daar in vlaanderen
Heb jij geen pix toevallig ???
Hier in Goes;
5e donder bui trekt weer over... heerlijk..! | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 19:09 uur, door mrijkhals
Helemaal niks aan de hand hier, de waarschuwingen mogen echt weg hoor, complete onzin, ik ga straks eens lekker lopen. Onweer is toch uit de boze hier.
Gezeur de hele tijd. Kan me voorstellen dat het lastig is dat het tegenvalt, maar steeds die negativiteit is ook niet leuk. Wacht gewoon nog even af, wie weet dat er nog wat gaat komen voor je regio. Niet te snel in de stress.
Geladen, geschrokken, genoten en geluiden gehoord die normaal alleen uit mijn televisie komen
wanneer deze op Discovery o.i.d. staat afgestemd.
En juist vandaag heeft mijn zoon de camera mee en zit ik met zijn apparaatje opgescheept...
Ik ga mijn best doen later wat fotos te plaatsen, m.i. zeer de moeite waard.
Pfew...dit was prachtig machtig
De lucht had echt een vuilgroene kleur, nog nooit gezien. Ik zie trouwens weer blauwe!! lucht boven Beek.
Mee eens, zag het vandaag ook niet aankomen had echter maandag verwacht. Luchten die donker worden zegt niets.
Het onweerde hier ook met een heldere lucht.
Was eind van de middag in zwijndrecht en heb toch wel ff wat mee gekregen.
Ben al blij met iets..
Maar ik geloof toch dat we vannacht nog wat te voorduren gaan krijgen .. niet alles is al ontwikkeld natuurlijk.
Ik hoor hier (10:17h) nu toch weer wat gerommel uit het zuiden. Misschien zo'n nieuwe ontwikkeling dus
Dan word ik toch nog niet gek ..