Hier net paar druppels gehad nu droog wel hangt er een dikke bewolking, 21 graden nu...Heb der een hard hoofd in haha, we wachten gewoon nog even af ... *hoop op wat leuks*
Cape 0
Lifted Index +5
Flinke inversie op zo'n 500m die convectie vanaf de grond tegenhoudt.
Vanaf wat hoger zou lucht wel doorkunnen stijgen.
Daniel
ik zat idd al te kijken rond om ulft.. maar moet ff de bui afwachten:P
Ook hier de inversie, maar we zien wel een beetje Cape. De Cinh van -160 is wel sterk, maar mogelijk dat de vore hier nog wat van op kan ruimen. (Geldt overigens voor De Bilt ook)
Daniel
A level 2 was issued for parts of N France, W Germany, and the SE Benelux countries, primarily for large hail and severe wind gusts, and to a lesser extent for tornadoes.
A level 1 was issued across much of Germany and parts of the Benelux countries, France, Switzerland and northern Spain, primarily for large hail and severe wind gusts. | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 14:58 uur, door Ramon Oost
Estofex is ook zeker niet alles. Hij zit bij deze al verkeerd, in N-FR is het al best aardig aan het onweren. En vorige keren kwam estofex zonder iets in het westen en vevolgens kregen we een mooie bui mee. Ik denk dat we puur naar de radar en naar buiten moeten staren, iedereen loopt over elkaar heen en zegt wat anders.
level 1 estofex is meer naar zuidoosten komen te liggen.
ik weet het niet hoor,maar kijk wat er aan komt vanuit frankrijk voor het westen!
tssss.
noodweercentrale:Vanaf Donderdag avond zijn er plaatselijk krachtige onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten.
dat is toch gewoon level 1 waardig?
Die buien boven noordwest Frankrijk worden waarschijnlijk door convergentie nabij het laagje in stand gehouden maar worden niet vanaf de grond gevoed en vormen een minder grote dreiging als het gaat om zware randverschijnselen. | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 15:04 uur, door marsel
Estofex geeft die level 2 af voor kans op grote hagel, windstoten en mogelijke tornado's. Het westen kunnen best onweersbuien krijgen maar in het ZO zijn ze het zwaarst.
Klopt hou estofex al een tijdje in de gaten en ze zitten er ook geregeld naast. zat op vakantie ook midden in een level 2 gebied maar niks anders dan zon hoor. zo zie je maar dat ook voor de deze gasten die zeker niet achterlijk zijn het soms lastig in te schatten is. en dan blijven het nog maar kansen. Maargoed deze keer denk ik wel dat het raak kan zijn in limburg en omgeving. al zal het zuidwesten zeker niet overgeslagen worden
Jij had het LVL 2 gebied waarschijnlijk wat meer noordwestelijk weggelegd Jan? Vergeet niet dat in de gebieden waar nu de hoogste waarden aan STP/SCP op de kaarten staan de convectietemperatuur waarschijnlijk niet meer gehaald wordt en dat de buien dus vanaf middelbaar niveau ontstaan (noordwest Frankrijk). Verder naar het oosten en zuidoosten komt straks de boel vanaf de grond los. Die zijn juist potentieel het meest gevaarlijk. Ik snap de keuze van ESTOFEX wel, maar wat zou jouw area of interest zijn?
Hmm, ik zou nu wel bij die bui bij Tournai willen zitten...
Daniel