De zon doet nu een serieuze poging door te breken, gaat voor mijn gevoel nog lukken en laat het dan nog maar even warm worden!!!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Wel vreemd om er een ramp en ongeluk bij te halen.
Zou je beter de crash van de THY1951 er bij kunnen halen.
Ik hoop vandaag hier op een verdwaald onweersbuitje.
Nowcasten...
Wat heeft de crash van THY 1951 er mee te maken?
Hier nu vrij fris... slechts 16 graden. Als ik de kaarten niet had gezien dan had ik niet eens de moeite genomen om
te hopen op onweer vandaag
Nu wel een bui in aantocht, maar dat is slechts regen
Uhhm, thx, mare.........
Complimenten aan het gehele forum (vwb. alle zinnige bijdragen en input van een IEDER)
Ciao Johann
In de achterhoek heb je genoeg open plekken Misschien richting Dinxperlo?
Spannend!
Ik zag het idd Marcel!!!
Begint nu allemaal te ontstaan....
Spannend!!!
Temp loopt in ieder geval lekker op!!!
De kans op tornado's volgens mij
Ik wil niet negatief zijn, maar dat wat er nu ontstaat ten zuidwesten van België is zeker niet voor het zuiden en oosten bestemd. Midden, zuidwesten en westen grootste kansen. | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 14:16 uur, door koen17
Er worden verschillende modellen gehanteerd, die niet totaal overeenkomen. Vooral nowcasten geblazen vanaf nu en buiten de boel goed in de gaten houden. De temp zelf is niet de meest handige parameter om in te schatten hoe groot de kans op onweer is by the way. Het verschil tussen de temperaturen op verschillende hoogten is derhalve belangrijker.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
toch?hehe.
Zoals al eerder opgemerkt trekt laag via midden van Nederland naar noordoosten.
Meeste neerslag ten westen en oosten daarvan, in gebied van kern duidelijk minder vert. beweging en dus in rustiger vaarwater. (mits koers nog niet verandert)
Note;
Het 'actieve weer' speelt zich meestal af daar waar er stijgende bewegingen gaande zijn in de atmosfeer, dit heeft te maken met de natuurkundige toestand van de atmosfeer en de wetten die er gelden. Als lucht opstijgt koelt het af en bij voldoende afkoeling condenseert de waterdamp in de lucht, wat tot wolkenvorming en uiteindelijk tot neerslagproductie kan leiden. Stijgende bewegingen kunnen dus wijzen op de aanwezigheid van een front/storing en kunnen ook leiden tot een activering van een front, storing of een trog/buienlijn.
700 hPa vertikalbew.
Ciao Johann