mm oké
voor hier word er niet veel verwacht. of loop ik inmiddels al achter?
Volgensmij zitten wij er het al een week lang het beste voor
m.a.w dat het gewoon Nowcasten wordt en dat iedereen gelijke kansen heeft???? of.......
Ik wilde vandaag eigenlijk de auto even goed in de wax zetten. Maarja, dat heeft weinig zin als er een ritje mee naar het zuidoosten gemaakt moet gaan worden. Ik wacht nog even af. Kunnen wel eens een paar hele mooie dynamische buien op Nederlands grondgebied gaan ontstaan vandaag...
Citaat van Jeffrey83, donderdag 18 augustus 2011, 9:10 uur Is de onweer nou altijd tempratuurs afhankelijk ?
of heeft het zuid westen deze keer een grotere kans omdat de land tempratuur achterblijft en
het zee-water meer is opgewarmt ?
Nee, dat effect wordt teniet gedaan door de veel sterkere opwarming verder landinwaarts. Je zou met relatief koele bovenluchten en vrij lage T's op de grond wellicht wel al de voordelen kunnen merken (bijvoorbeeld dieper in polaire luchtmassa's), maar in deze luchtsoort gaat dat niet op. Daar heeft de relatief lage temp van de zee tov de vrij warme luchtsoort een stabiele grenslaag tot gevolg waardoor convectie alleen maar op middelbaar niveau zou kunnen beginnen. In deze situatie zullen de meest interessante buien echter verder landinwaarts vanaf de grond moeten ontstaan... | Gewijzigd: 18 augustus 2011, 10:15 uur, door marsel
Ik wilde vandaag eigenlijk de auto even goed in de wax zetten. Maarja, dat heeft weinig zin als er een ritje mee naar het zuidoosten gemaakt moet gaan worden. Ik wacht nog even af. Kunnen wel eens een paar hele mooie dynamische buien op Nederlands grondgebied gaan ontstaan vandaag...
Nee, dat effect wordt teniet gedaan door de veel sterkere opwarming verder landinwaarts. Je zou met relatief koele bovenluchten en vrij lage T's op de grond wellicht wel al de voordelen kunnen merken (bijvoorbeeld dieper in polaire luchtmassa's), maar in deze luchtsoort gaat dat niet op. Daar heeft de relatief lage temp van de zee tov de van origine vrij warme luchtsoort een stabiele grenslaag tot gevolg waardoor convectie alleen maar op middelbaar niveau zou kunnen beginnen. In deze situatie zullen de meest interessante buien echter verder landinwaarts vanaf de grond moeten ontstaan...
okido... bedankt
Zekerheid is er niet, maar de kaartjes zijn momenteel toch wel erg fraai voor het (zuid)oosten. Nog twee (voordat het straks allemaal anders is)
GFS:
Hirlam:
Maar in hun waarschuwing Tilburg NIET inkleurt.
Sterk of matig onweer is toch wel een waarschuwing waart lijkt me.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/n...3-000055/#today
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
eerst oost zuid oost. toen het midden er bij, en als je j.v. en knmi ziet bijna het hele land kans op onweer.
Het wordt afwachten de komende 12 uur, En wie het zeker weet mag het van mij zeggen. Ik ben er klaar voor.