Een langgerekte vore van lagedruk ligt van Kopenhagen via het rivierengebied in de richting van Engeland. Daarin ligt een lagedrukkern boven het noordoosten van Duitsland die heel langzaam oostwaarts trekt. Een occlusie, die de begrenzing vormt tussen de maritiem tropische luchtsoort boven het zuiden van onze omgeving en de feitelijke polaire lucht ten noorden ervan ligt om 03 UTC van Schiphol naar Nijmegen en trekt noordoostwaarts. Deze verlaat rond 09 UTC het land. Een occlusie behorende bij een depressie ten N van Schotland bereikt ons land in de loop van de dag. Het koufront wordt stationair boven België en het westen van Frankrijk. Een stabiele, maar actieve golf in het koufront trekt in de nacht naar zondag over ons land. Zondag verkeren we in een zwakke westelijke stroming aan de noordflank van een rug van hogedruk. In de avond trekt een volgende golf, getriggerd door een hoogtetrog, juist ten zuidoosten van het land langs.
De Uitvoer is grootschalig gezien consistent. Ten aanzien van de exacte koers van de golf in het koufront is de consistentie in de Uitvoer wat toegenomen, maar ze schuift nog wel wat. Het ziet er naar uit dat het zwaartepunt van de neerslag over ons land trekt. Het koufront bij de golf lijkt wat later te passeren dan in de vorige Uitvoer, maar de luchtdrukgradient is niet sterk. De 2e golf trekt noordelijker dan in de EC18 Uitvoer.
Bij beide occlusies wat lichte regen/motregen, het meest bij de 2e, de EC18 Uitvoer is duidelijk actiever dan de Hir Uitvoer. INDECS kans op onweer 1521 relatief hoog. (30-60%) Consistent met de potentiële onstabiliteit. In de avond neemt de neerslagactiviteit van het zuidwesten uit sterk toe (buiig), ook in de nacht nog een 60% kans op onweer in het ZW.) Hoewel in de meeste Uitvoer 20-25 mm tot ongeveer zondag 12 UTC in een strook van zuidwest naar noordoost over het land valt, is dit in de Hir00 Uitvoer nu teruggebracht naar 10-15 mm. Daarentegen valt er in het zuidoosten zondagavond nog 10-15 mm op de 2e golf. Uiteraard zijn deze details onzeker. Ook hier weer een kans op onweer (INDECS 50-80% in het uiterste oosten), Vooralsnog noemen we "een kleine kans op onweer".
Bron KNMI
En laat geen 2e golf zien in het zuidoosten op zondag avond.
Ik zou morgen naar de efteling gaan, en vraag me nu dus af of het zin heeft om te gaan?
Een klein beetje regen vind ik niet erg, maar als het teveel regent gaan sommige atracties dicht.
Dus mijn vraag is, heeft het zin om te gaan? | Gewijzigd: 13 augustus 2011, 11:23 uur, door smarkie
En laat geen 2e golf zien in het zuioosten op zondag avond.
Ik zou morgen naar de efteling gaan, en vraag me nu dus af of het zin heeft om te gaan?
Een klein beetje regen vind ik niet erg, maar als het teveel regent gaan sommige atracties dicht.
Dus mijn vraag is, heeft het zin om te gaan?
ik ben dr zelf een keer geweest met flinke regen....ik had me zelf een mooie efteling poncho gekocht...alles was gewoon open toen....en geloof het wel of niet sommige attracties lopen net ff iets beter met name de rides,bobs,phyton,joris en zijn draak..enz gewoon heen gaan, enigste nadeel ....topdrukte bij droomvlucht,vogel rok,carnival festival o.a... is dit voldoende om overstag te gaan..rest mij het volgende te zeggen dat dit verder niks met onweer heeft te maken...let daar een beetje op | Gewijzigd: 13 augustus 2011, 11:46 uur, door Tatanka
En laat geen 2e golf zien in het zuidoosten op zondag avond.
Dus mijn vraag is, heeft het zin om te gaan?
Ziet er inderdaad naar uit dat het gaat regenen en minder kans op onweer.
even off topic. De attracties sluiten in de efteling alleen bij onweer. De joris sluit bij langdurige hevige neerslag. Werk er namelijk zelf:P
even off topic. De attracties sluiten in de efteling alleen bij onweer. De joris sluit bij langdurige hevige neerslag. Werk er namelijk zelf:P
Oke Top bedankt
Vandaag en morgen: Bewolkt en af en toe regen.
Het is het half tot zwaar bewolkt en van het zuidwesten uit gaat er wat buiige regen vallen. In het zuidoosten kan vanmiddag ook onweer voorkomen. De middagtemperatuur ligt rond 22 graden. De wind is zwak tot matig uit zuidelijke richtingen.
Komende nacht gaat het enige tijd flink regenen. Daarbij is er weer kans op onweer. De temperatuur daalt naar 15 tot 18 graden. De wind is zuidelijk en blijft zwak tot matig.
Morgenochtend verlaat de regen het oosten en noordoosten van het land. Het klaart dan van het westen uit op. Mogelijk komen er in de avond in het zuidoosten buien met kans op onweer. De wind is zwak tot matig uit een westelijke richting. De middagtemperatuur ligt rond 21 graden. (Bron: KNMI)
Vast een of ander hoog theoretisch wiskundig concept wat ik nog niet kende.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Vast een of ander hoog theoretisch wiskundig concept wat ik nog niet kende.
0 betekend 0 en -0 betekend dat de lifted tussen 0 en -1 ligt neem ik aan | Gewijzigd: 13 augustus 2011, 18:02 uur, door weerfreak
Dat zou beteken dat 0= 0-0,5 1=0,5-1,5 2= 1,5-2,5.
En dus -0=-0,0000001--0,5 -1=-0,5--1,5 enz.?
Dan kon je beter een stabiele 0 hebben lijkt mij, dus -0,5-0,5
Maar ja, is toch een miniem verschil.
haha, trage knol, kippenscheet,lig helemaal dubbel hier!
nou ja het enige wat ik hoor rommelen is mijn buik, en ik denk ook niet dat dat nog gaat veranderen.
morgen naar de belgische kust. misschen daar een kansje?
nou ja ik zie wel.