Tevens heb ik op de foto's ook nog eens een soort van rode beam (als je inzoomt is het een rood/groene) die de lucht in schiet (ik zou niet weten waar dat vandaan komt want ik zie met het blote oog helemaal niets), is het iets van lichtvervuiling ofzo?
ik heb sluitertijden van 16 en 25 seconden, f2.8, brandpuntsafstanden van 11 en 16mm
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat de rode 'beam' is en die vage groene lijnen
sluitertijd 16 seconden, f2.8, brandpuntsafstand 11mm
sluitertijd 25 seconden, f2.8, brandpuntsafstand 16mm
| Gewijzigd: 13 augustus 2011, 02:06 uur, door Roan
rode zijn ook reflecties zo te zien, als je cam anders richt heb je er geen last van, of het is bewogen ten opzichte van de oude positie. | Gewijzigd: 13 augustus 2011, 02:08 uur, door Erwin Kats
of gewoon fotosjoppen, het kan allemaal
Ik heb de zonnekap er ook op, alleen stelt die van de Tokina 11-16mm niet zoveel voor, UV filter zat er niet op.. Dus daar kan het ook niet aan liggen
Toch vind ik een lantaarnpaal wel heel erg gek om eerlijk te zijn, gaat het licht omhoog ofzo? Ik heb echt geen idee, dus daarom vraag ik hier aan de experts
ik heb er wel geteld 1 gezien, daarna niet echt meer, het begon hier in het noorden behoorlijk bewolkt te worden rond 2 uur, dus toen ben ik maar in bed gedoken
gewoon een effect wat al meer als 104 jaar bestaat
I was wondering if the green stripes on the bottom of these photo's are caused bij atmosperic optics or are just lens flares or something.
Same for the bright red lightbeams coming from the bottom, are those pillars or also lens flares? The exposure time is about 20 seconds, a tripod was used.
Thanks in advance,
Zijn antwoord:
Best...
Les
Zijn antwoord:
@Erwin
@Murphy
Dank je wel voor jullie reacties..
Dit is dus niet te verhelpen, alleen wat photoshoppen zou het enigzins weg kunnen krijgen..
@Murphy
Dank je wel voor jullie reacties..
Dit is dus niet te verhelpen, alleen wat photoshoppen zou het enigzins weg kunnen krijgen..
en als je ver gaat
| Gewijzigd: 16 augustus 2011, 02:13 uur, door dv_chaser