De kaarten voor vandaag zien er hetzelfde uit als gisteren en eergisteren enz enz. Doorgaande WC.
Ook volgende week maandag beloofd erg nat te gaan verlopen volgens het GFS systeem. Alhier de kaarten!
Duidelijk is dat het Zaterdag in de achterhoek was frisjes zal zijn. Dat er vooral Zaterdagochtend veel regen zal vallen. En het zacht,zacht en nog eens zacht blijft.
De kaarten van usaf laten iets anders zien, maar niet per se meteen een westcirculatie.
Overigens Donderdag 18 graden? ??? :-
[img width=415 height=320]http://vakman.weeronline.com/url/daten/profi/nl/2007/04/06/basis00/euro/pslv___loop___0600.gif?[/img]
De kaarten van:
Zaterdag 19 Mei
Zo sta ik ervan te kijken dat we medio volgende week in West-Belgie 30 graden behalen, een tikkeltje vreemd? Geloofwaardig? Wie weet!
Ook opmerkelijk is de CAPE-LIFTED INDEX voor donderdag's, wat aangeeft wat de onweerskansen zijn. En met -5!!! is dat ZEER HOOG! maar is dit wel geloofwaardig, de media rept er niet over.
De kaarten van:
Zondag 27 Mei
Wat zien we op de kaarten, langzame opbouw van hogedrukinvloeden naar onze omgeving waardoor we medio volgende week naar zonnig weer gaan met hogere temperaturen, verder kan de eerste dagen nog erg nat zijn met een kleine kans op onweer!
Overigens gebruik ik een nieuwe site voor de kaarten, gedetailleerde kaarten.
die isobaren kan ik redelijk begrijpen dat wil nog wel.
maar die nummers. sudoku voor gevorderden?
Welke nummers? Zelf ben ik ook niet zo gevorderd hoor, de CAPE geeft aan dat er een onweerskans bestaat i.v.m de groei van wolken en buien. De andere getallen geven de temperatuur o.a aan. Neerslagkaarten, maar wat de kaarten ook beteken zie je onderin he!