Het is en blijft een fantastisch land met veel natuurschoon. Ik ben misschien inmiddels al 15x in Kroatië geweest, eerst vroeger als kind met m'n ouders, en later op mezelf.
De Plitvice meren ben ik ook geweest, echt geweldig. Alleen al de autorit er naar toe vond ik fascinerend, want hoe dieper je 't binnenland in gaat,
( grofweg vanuit Rijeka landinwaarts ) hoe meer sporen je van de oorlog gaat terugzien, in de vorm van nog steeds kapotte huizen en meer armoede.
Het is en blijft een fantastisch land met veel natuurschoon. Ik ben misschien inmiddels al 15x in Kroatië geweest, eerst vroeger als kind met m'n ouders, en later op mezelf.
De Plitvice meren ben ik ook geweest, echt geweldig. Alleen al de autorit er naar toe vond ik fascinerend, want hoe dieper je 't binnenland in gaat,
( grofweg vanuit Rijeka landinwaarts ) hoe meer sporen je van de oorlog gaat terugzien, in de vorm van nog steeds kapotte huizen en meer armoede.
Inderdaad! Daar zijn we inderdaad langs rereden, ongelofelijk om zoiets te zien. Hoe ze naast hun kapotte huis gewoon weer een nieuw huis hebben gebouwd.
super mooie platen,..
Bij die foto 5, was dat einde cruiseship?
Haha je zou het haast zeggen, maar het was geen cruiseschip het was een klein bootje wat om een of andere reden een beetje heen en weer voor de kust bleef varen. Misschien om te kijken of er geen mensen meer het water in gingen terwijl er onweer op komst was, een aantal weken daarvoor is daar nog iemand verdronken
zie: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=26705
Ik ben het hier mee eens
Heerlijk kan het daar tekeer gaan, echt super CB ook!!
Ik ben ook in kroatie geweest vanaf 14 tot en met 30 augustus
wij hadden ook lekker onweer. wij zaten bij labin (60 km ten oosten van rovinj zegmaar)
btw ook naar de plitviche meren geweest nee maar echt prachtige foto's. Super he die meren!!
Ook van die sterke drank op de terugweg gehad xD? | Gewijzigd: 14 augustus 2011, 19:51 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Heerlijk kan het daar tekeer gaan, echt super CB ook!!
Ik ben ook in kroatie geweest vanaf 14 tot en met 30 augustus
wij hadden ook lekker onweer. wij zaten bij labin (60 km ten oosten van rovinj zegmaar)
btw ook naar de plitviche meren geweest nee maar echt prachtige foto's. Super he die meren!!
Ook van die sterke drank op de terugweg gehad xD?
Hehe nee geen sterke drank gehad, de gids in de bus vroeg ons op de terugweg of hij nog verder moest vertellen over de omgeving of dat ie zn mond moest houden omdat de mensen wouden slapen, iedereen koos voor het tweede. We hebben overigens wel hele lekkere cocktails gedronken in het vakantieresort.
Je hebt ook een goede camera zag ik (Canon EOS 60D).
Ik heb trouwens hetzelfde onweer en (vermoedelijk) dezelfde Cb gezien.
Was met vrouw en kinderen op vakantie in Pula (van 23 juli tot 6 augustus).
Het onweer was van za 30 juli en de Cb was van do 4 augustus als ik het goed heb (heb de datums van je foto's al gechecked ).
Tijdens het onweer had het in Pula hard geregend, terwijl de ontladingen niet dichterbij dan ca 2 km waren. Heb dus geen foto's kunnen maken.
De Cb zag ik toen we terugreden naar Pula na een bezoek aan Pazin op 4 augustus. Dit stadje hebben we toen bezocht alhoewel een kort maar hevig onweer dit bezoek bemoeilijkte.
Groet,
erwin. | Gewijzigd: 14 augustus 2011, 22:42 uur, door erwin61
Het onweer was van za 30 juli en de Cb was van do 4 augustus als ik het goed heb (heb de datums van je foto's al gechecked ).
Tijdens het onweer had het in Pula hard geregend, terwijl de ontladingen niet dichterbij dan ca 2 km waren. Heb dus geen foto's kunnen maken.
De Cb zag ik toen we terugreden naar Pula na een bezoek aan Pazin op 4 augustus. Dit stadje hebben we toen bezocht alhoewel een kort maar hevig onweer dit bezoek bemoeilijkte.
Groet,
erwin.
Thanx! De datums kloppen inderdaad. Het onweer van 30 augustus verplaatste zich traag, waardoor ik rustig de tijd kon nemen om foto's te maken op de pier. Na een tijdje waren er opeens geen ontladingen meer te zien en begon het te regenen dus zijn we toen maar wat gaan drinken op het overdekte terras. Even later vormde er zich nog wat nieuwe buien en toen vanaf het terras nog wat plaatjes kunnen schieten. En tja die Cb...die was echt gigantisch! Had zelf in ieder geval nog nooit zo dichtbij zo'n grote gezien! Er vormden die dag trouwens meer van die wolken.
Leuk om te lezen trouwens dat er nog aardig wat mensen op dit forum zitten die naar Kroatie gaan of zijn geweest.
Groet,
erwin.
Pazin stelde btw helemaal geen ene drol voor in vergelijking tot wat er in de gids staat (maar das mijn mening)
29e ging ik net weg naar Zagreb maar had wel 20 22 23 en 24e onweer (in de nacht enzo)
Ik zal nog wat filmpjes laten zien met flitsen daarvan enzo maar moet ik nog is kopieren en plakken, dat is nogal een werkje...
Mijn (on)weer foto's : Foto's