Normaliter heb ik geen tijd voor chases ivm met mijn werk 's avonds.
Maar gister was zo'n dag dat ik even de tijd pakte om achter de bui aan te gaan.
Normaal gesproken chase ik altijd met Steyn, alleen die is met vakantie.
Toen gister om half 3 m'n vader vertelde dat het best wel donker buiten werd, arzelde ik geen moment toe ik ook de donkerluchten aan zag komen. Ik sprong in de auto en besloot om even kort achter de bui aan te rijden.
Toen ik op de radar keek zag ik een mooie lijn over Groningen en drenthe heen schuiven richting Duitsland. Wat volgensmij later in duitsland verder ontwikkelde tot een Bow-eccho, echter weet ik niet zeker of dat een feit was. Toen ik de bui begon te volgen stuitte ik al gouw op het staarte van de bui tevens de achter kant. Ik had geen radar niks, dus op gevoel chasen was een feit. Toen ik in Rolde / Hof van Saksen belande zag in een keer flinke rotatie recht boven mijn hoofd! In de eerste instantie kon ik het niet geloven, maar het is echt waar.
Ik heb redelijk mooie foto's kunnn maken van de ontwikkeling van de bui van de achterkant. Met een matige inflow.
Dus ik zat op mooie plek waar ik rustig alles kon bekijken. (Tevens volgt er ook een kort filmpje)
Met vriendelijke groet,
Youri de Vlieg | Gewijzigd: 9 augustus 2011, 15:22 uur, door Youri_19
Ff een PM richting 1 van de Mod's doet wonderen
Verder strakke platen. Was een beste bui met best veel activiteit. Het bleef maar rommelen.
| Gewijzigd: 9 augustus 2011, 15:43 uur, door arjanbruggink