Helaas geen chasekans donderdag aangezien ik met het openbaar vervoer ga.
Maar mocht de bui over lowlands trekken, de camera is bij, dus daar ben ik iig klaar voor!
Ik blijf de topics iig goed in de gaten houden, vertrouw meer op de voorspelling die hier gezet worden, dan die van de media
Het hoeft niet perse warm te wezen voor zwaar onweer, belanrijker is het temp verschil met boven. daar je dan ook een hogere lifted krijgt. daarnaast zijn er nog vele factoren van belang. cape, windschering, dauwpunt etc.
Het wordt eerder nog interessanter als er ondanks een lage T wel een negatieve LI is. Bij een lage T zal het verschil tussen het dauwpunt en de temperatuur kleiner zijn. Hierdoor zal de stijgende lucht eerder tot het dauwpunt afgekoeld zijn en daardoor krijg je een lagere wolken basis. Ziet er een stuk spannender uit
Daniel
Analyse (meer kaartjes hier):
Denk dat we hier een beetje te lekker gemaakt zijn door de kaarten, ik heb dr niet veel vertrouwen in dat het Donderdag los gaat, en Vrijdag en zaterdag al helemaal niet dan geeft hij weer mooi weer af...
hehehe, dus jij hebt er niet meer veel vertrouwen in? gewoon omdat 1 iemand zegt dat er niets gaat komen? op tv hebben ze het allemaal over hevig onweer op donderdag en daarna terug warm, kmi & knmi hetzelfde.
TaL
waarom heb jij dat theta-e gebied lager cq kleiner in frankrijk geplaatst deze is anders als die van Jan in de 18aug topic of was deze inmiddels weer veranders | Gewijzigd: 15 augustus 2011, 19:18 uur, door Tatanka
Dat is thermische vore van de nieuwe run
En de cirkel dient gewoon om de ligging aan te geven + trekrichting... heeft niets met grootte te maken
TaL | Gewijzigd: 15 augustus 2011, 19:19 uur, door thunder and lightning
En de cirkel dient gewoon om de ligging aan te geven + trekrichting... heeft niets met grootte te maken
TaL
Ok duidelijk @arend bedankt voor de kaarten
we bennen benieuwd jan.
weather without storms is no weather at all.