Het ziet er zeker beter uit voor de donderdag, de kansen zijn significant toegenomen met de laatste run. Maar dat zal nog wel heen en weer blijven schommelen. Beter niet te veel waarde hechten aan de uitkomst van een enkele run.
GFS
ECMWF
UKMO
| Gewijzigd: 14 augustus 2011, 20:44 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Tja, ze moeten allemaal voorzichtig zijn hè. De media zitten er bovenop en als iemand dan een uitspraak doet over mogelijk zwaar weer donderdag dan staan alle kranten bol van 'noodweer', 'zwaar weer', 'hevig onweer' opkomst. Dus snap ik het wel alleen ze zijn wel heel terughoudend. Reinier sprak slechts over een enkele lichte bui. | Gewijzigd: 14 augustus 2011, 21:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
LT van Guidance ook al zoiets, je kan het om zijn minst vermelden dat er een kans bestaat dat het zo zou gaan uitpakken. Wordt al dagen aangegeven door GFS (maar dat wordt genegeerd) en ECMWF komt er ook telkens mee. UKMO idem. Vraag me af waarom dan niets vermelden
Hier valt me altijd op met pasen ect dat ze mooi weer voorspellen, wat de kaarten ook zeggen. Zijn de toeristen allemaal al onderweg, geboekt omdat er mooi weer komt, en dan melden ze pas wat er werkelijk voor weer komt...
Dus mischien ook nu nog ivm toeristen die ze willen lokken...?
Of ze zijn ergens anders bang voor als ze zeggen wat er werkelijk verwacht wordt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd hier kijk voor het weer en alle andere media niet meer raadpleeg.
Complimenten voor jou Jan!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Dus mischien ook nu nog ivm toeristen die ze willen lokken...?
Of ze zijn ergens anders bang voor als ze zeggen wat er werkelijk verwacht wordt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd hier kijk voor het weer en alle andere media niet meer raadpleeg.
Complimenten voor jou Jan!!! Mee eens de meeste leden kijken hier eerder op deze site dan naar een weerbericht op tv....maar veel mensen doen dat niet ..en wat krijg je als je die nou al een kans voorschotelt ...aaahgg potverdorie kan ik mien rotzooi gaan opruimen donderdag anders kan de auto niet in de garage..want er wordt noodweer voorspelt...die lezen gewoon door het regeltje kleine kans heen...die zien alleen NOODWEER..en juist voor dat slag volk doen ze dat...want stel je voor oma baktaart heeft voor niks met de zweet op dr kop stoan te ploeteren .....vanmiddag nog op verjaardag van mn tante nog een dikke wolkbreuk gehad..nou daar zaten ze de ole wieven hmmm was ook niet voorspelt ....Jawel hoorrrr zeg ik hmmmm waar kiek ie dan opppp....enz enz | Gewijzigd: 14 augustus 2011, 22:18 uur, door Tatanka
Sind 5 augustus vervolg ik de aankomende situatie (thermisch laag) en steeds weer laten de modellen de ontwikkelingen zoals bij de opening van dit topic beschreven zien. Eigenlijk een beetje hetzelfde beeld als 28 juni. Ook toen steeds weer slechte runs ertussen. Grosso modo heeft zich aan de situatie voor donderdag nog niet veel veranderd.
Vergelijk maar eens GFS bodemdrukkaart van 8 augustus (zie opening topic) met die van vanavond.
GFS 8 augustus voor donderdag
GFS 14 augustus voor donderdag
Niet gek !
Ten slotte nog ff EC12 wat vanavond met een gelijk scenario op de proppen komt !
Cape
SRH
Goed in de gaten gaan houden de komende dagen, alle ingrediënten aanwezig voor een explosieve mix !
Ciao Johann
donderdag drukkend warm en onweersbuien....
alleen mag de timing volgens mij wel ietsie later???
Of zie ik et verkeerd....?
(excuses voor et gebruik van L1 als het niet mag hoor ik et graag) | Gewijzigd: 14 augustus 2011, 23:17 uur, door Muisje
Inderdaad, zo door de runs heen lijkt het beeld zeer consistent en doet zeker een beetje denken aan die 28 juni situatie, toen jullie / jij er ook zo ver van te voren al mee kwamen / kwam. Interessant dat op zo'n termijn, wat deze situatie betreft, de lijn zo onveranderd lijkt. Nu eerst komende week afwachten, maar de ingrediënten spreken vooralsnog voor zich inderdaad, het wordt er in ieder geval niet minder spannend om.
Maar ik kan zulk een weershow van moeder natuur wel waarderen Dus laten we hopen voor de beste combi die er is, overdag mooi weer, en 's avonds vroeg in de avond lekker knappen met die zooi! (ja een foto en video team loopt ook mee, dus het moet niet te laat worden voor hun)
Mag van mij nog wel iets meer naar het noordwesten hoor.... Maar goed, een kans is een kans! | Gewijzigd: 15 augustus 2011, 00:39 uur, door ronny