Inderdaad, kan me 28 juni nog voor me halen. Toen berekende de kaarten haast niets meer voor het noorden in de avond/nacht. En wat hebben ze gehad.....
meer dan het westen!
weather without storms is no weather at all.
Idd . Niet beginnen zeuren van wij krijgen niets etc. Maar omgekeerd zou ik ook niet doen want dat had ik de 28ste in me face gekregen .
TaL
Er is niets meer aan om dit forum te lezen waar je iedereen wel ziet zeuren op elkaar, laat mij gewoon die kaarten en kansen kunnen volgen en hou die teleurstellingen achter
Grens met drogere en koelere lucht komt zaterdag over een deel van Noord NL te liggen en zondag komt de warmte weer terug en weer meer en meer vocht.
Kan vooral in het Zuiden voor spektakel zorgen?!
Lekkere Cape berekend EC | Gewijzigd: 12 augustus 2011, 01:04 uur, door Poider
CAPE
Neerslag:
Heeft even geduurd met een nieuwe topic a la 28 juni jl.
Geduld wordt hopelijk beloond, kaarten zien er nog steeds erg gunstig uit, alleen
is de afgelopen updates telkens weer een verandering geweest in de dag en het tijdstip.
Eergister had ECWMF het over donderdag de 18e augustus, maar meest recente update wijst richting nacht vrijdag op zaterdag (19/20 augustus).
Duimen en hopen... Mag wel weer x goed losgaan
Hmmz, meen te herinneren dat het afgelopen zaterdag dus echt goed los is gegaan in vooral het Noordwesten...
Fryslan had een beste tornado en langs zowel de Noordzee- als de Waddenkust behoorlijk fel onweer?
Fryslan had een beste tornado en langs zowel de Noordzee- als de Waddenkust behoorlijk fel onweer?
Dat viel hier reuze mee hoor. Zware regen met 1 keer in de 5 minuten een ontlading
Dat noem ik geen ''fel onweer''
Ontopic:
Kaartjes gaan er wel 'run na run' beter uitzien! | Gewijzigd: 12 augustus 2011, 03:32 uur, door Rayo
De cape ziet er voor ons gebied minder goed uit, maar in het zuidoosten gaat het de goede kant op! Misschien kan ik al wat leuke wolken spotten in het vliegtuig, als we vrijdag weer naar NL vliegen
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Zo kan ik me eerder dit jaar nog een moment herinneren waarbij het model Td's 10 graden hoger (!!!!!) berekende dan bijvoorbeeld EC, UKMO en HIRLAM. Dit resulteert dan ook meteen in ongekend buiengeweld zonder dat daar soms aanleiding voor is (hoe dat in elkaar steekt hoef ik jou niet uit te leggen). EC en HIRLAM hebben die grenslaag vaak een pak beter in de smiezen. De andere kant is dan wel weer dat GFS dat dan ook weer niet altijd doet, daarom heb toch ook nog grote twijfels over de periode 17-19 Augustus, ik ga me er niet aan wagen, dat is voor Johan en Jan . | Gewijzigd: 12 augustus 2011, 07:38 uur, door marsel
Het is duidelijk en al diverse keren aangetoond dat GFS de dauwpunten altijd te hoog berekend en daardoor de cape 10 tallen keren hoger komt te liggen dan het in werkelijkheid is. Dus je verhaal is bullsh*t! Dat EC er nu mee komt is alleen maar positief, als er 1 model is, die zuinig is met de onstabiliteit dan is dat het Europees weermodel wel. | Gewijzigd: 12 augustus 2011, 09:25 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Hoop wel op een paar mooie dagen volgende week, kunnen we nog een paar keer naar het strand.
Enne de buitenboel afschilderen voor de winter losbarst, haha!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen