Zeker als de temp dan boven de 30 uit komt is het zowat niet meer te houden en ook al heb ik mijn pc zelf gebouwd en ook de koeling zelf ingericht werd het zaakje soms toch behoorlijk warm waar de processor (Core i7 quad) soms de 65 graden aantikte op een stresstest, ook m'n videokaarten werden met 70 tot 75 graden behoorlijk warm op die dagen van 30+.
Om maar te zwijgen over mijzelf
Dus bedacht ik hoe ik die warmte naar buiten af kan voeren en ook buiten houden. Uiteindelijk via connecties van werk een gratis polyurethaan slang van pakweg 2 en halve meter kunnen bemachtigen van 125mm doorsnede. Normaal kost dit zo'n 50 euro
Ik had nog een goede pc fan van 125mm liggen van 90 cubic feet/minute, komt neer op zo'n 2.55m3 per minuut luchtafvoer.
Combineer die 2 en je hebt de perfecte warme lucht afzuiging
Om de warmte buiten te houden bedek ik m'n raam met aluminiumfolie dat ik op een frame heb gespannen/geplakt en de openingen stop ik een oud dekbedovertrek tussen.
Resultaat was toen de thermometer buiten de 28 graden aantikte laatst, hier een behaaglijke 24 graden C
De koele lucht van de kelder ging via de tussenmuur naar boven en via een luikje (waarom die er zit geen idee, zit niets achter) mijn kamer in
Pc temp is ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden bijna 10 graden gedaalt
Wat mij betreft project geslaagd, alleen hopen dat m'n pa en ma me die buis niet laten weghalen