In dit draadje wil ik dan ook mijn foto's van dergelijke situaties verzamelen.
en misschien zijn er hier wel mensen die er van mee willen en kunnen genieten.
Begin ik in ieder geval met een paar foto's die ik zojuist heb gemaakt vanaf mijn balkon...
Overigens kan het best zijn dat ik de foto's niet in chronologische volgorde post maar een datum (en misschien een tijd als ik die nog kan achterhalen) en plaats zal ik zeker vermelden.
Goed, hier dus de foto die ik vanmiddag gemaakt heb:
genomen op 8-8-2011 om 15:46 te Eibergen
Het had net even fllink geplensd en dit is dus de donkere lucht die in de richting van Duitsland trok...
Jammer alleen dat er weerspiegeling in de ruit te zien is maar buiten gaan fotograferen was op dat moment geen optie....dan waaide je gewoon weg (windsnelheden tot 90 km/uur)
Deze wolk zorgde in Eibergen in ieder geval voor behoorlijk wat schade; omgeknakte en ontwortelde bomen, dakpannen die van huizen waaiden, hagelstenen zo groot als duiveneieren, en heeeeeeel veel water...
Overigens zijn deze foto's gemaakt in Eibergen op 14-7-2010 rond de klok van 19:00 uur.
Die foto heb ik gemaakt in Duitsland in Bergtesgaden vanaf het uitzichtpunt van het Kehlsteinhaus (Adelaarsnest).
Door gebruik te maken van de panorama-functie ofwel de 'stitch' functie van mn camera en dan later, toen ik na mijn vakantie weer thuis was, heb ik die foto's dus aan elkaar geplakt
Vind het zelf ook een erg mooie....vooral dat je zo'n uitzicht hebt en dan van die mooie wolkenpartijen erbij....
en als ik een half uurtje later was geweest had ik die foto niet kunnen maken want toen kwam er een bui opzetten en zat je midden in de wolken....