Helaas niet overal in het westen, hier geen onweer ( gister ook niet )
Verder alleen nog maar zachte regen..........
Was dat het voor vandaag?????
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Tenminste, ik heb mijn Canon 1000D wel een paar keer op F32 kunnen krijgen, maar ik vergeet steeds hoe... krijg hem nu steeds maximaal op F22, op F32 kan ik tenminste overdag ook schieten
He, dat lukt mij ook al een tijdje niet meer, bij mijn 60D krijg ik hem ook niet meer op F32, als je er achter komt hoe je dat voor elkaar krijgt hoor ik het graag van je
Hier heeft het al een tijdje flink geregend, werd er wakker van. Helaas nog geen onweer.
Vandaag krijgen we te maken met buien, lokaal kan er in zeer korte tijd veel neerslag vallen. Tijdens buien moeten we ook rekening houden met onweer, hagel en windstoten. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 17 a 18 graden.
Bron: http://www.noodweercentrale.nl/
Tuurlijk gaan er nog buien ontwikkelen, hier blijft het echt niet bij. Nowcasten is de beste optie.
en waar gaan die buien ontwikkelen? en trekken ze over zaandam/amsterdam of is dat nog niet bekend | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 10:13 uur, door tommy14
Nee natuurlijk is dat niet bekend daarom heet het 'nowcasten'
Gewoon goed op de radars letten. Er komt nog maar genoeg denk ik. | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 10:16 uur, door svanweenen
Net even de laatste kaarten bekeken en ik verwacht dat de actiefste buien zich zullen ontwikkelen in het midden, zuiden, zuidoosten en oosten van ons land. Ik sluit natuurlijk niet uit dat er vanmiddag ook nog onweer kan voorkomen in Zaandam of Amsterdam, alleen daar wordt het dalijk wel al tijdelijk droger met wat zon. Dat zie je ook mooi terug op de satellietbeelden. | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 10:17 uur, door KingdomofSupercells
Daarna volgden er nog een stuk of 7. Later nog wat vage rommeltjes in de verte. Maar al met al heeft het hier 3 kwartier geflitst.
Niet frequent, denk om de 2 a 3 minuten.
Maar ik was blij dat we deze bui over ons heen ging!
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Nu regent het aan een stuk door en heb ik en luchtvochtigheid buiten van 99% bij en temperatuur van slechts 13 graden.
Verder alleen nog maar zachte regen..........
Was dat het voor vandaag?????
Het was inderdaad niet spannend vannacht.
je heb gelijk nu in zaandam schijnt het zonnetje maar zijn nog steeds redelijk veel wolken. maar ik hoop dat er vanmiddag nog wel wat onweer gaat komen!