Je kan tegenwoordig niet eens meer rustig en normaal een weekendje weg of er zijn weer kansen wat betreft onweer. Nog even terug komen van wat er gisteren gebeurt is, telkens horen we van veel mensen dat tornado's niet bestaan. Nu hoop ik, na het zien van de recente beelden dat ze toch eens achter hun oren gaan krabben. Ik weet het, toegeven is moeilijk, maar probeer het in ieders geval Hier nog een keer de link van de tornado in Friesland.
Gezien ik geen puf meer heb om een normaal topic te schrijven, pak ik die van KNMI Guidance wel even.
Een lagedrukgebied boven de noordelijke Noordzee trekt cyclonaal zuidoost-oostwaarts. Een hoogtelaag, 15 UTC juist ten westen van Cornwall gaat over in een hoogtetrog en trekt cylonaal oostwaarts waarbij de trog maandag ons land passeert. Aan de voorzijde en bij de hoogtetrog bevinden zich diverse mesoschaalsystemen die over ons land trekken. Een occlusie behorend bij het laag op de Noordzee trekt in de avond over het noorden van het land.
In de loop van de nacht geclusterde CB's met daaromheen gelaagde bewolking. INDECS onweerskans 03u-09u in het oosten al vrij hoog, morgen tussen 09 en 15 aanzienlijk hogere kansen 25-90%, laagst in het westen, hoogst in het oosten. Na 15z afnemende kansen. Bij de occlusie zowel alto als TCu/Cb die hieronder voldoende hoogte (FL150-200) bereikt om actief te zijn waarbij inzaaiing dan voor activering zorgt.
Vannacht en maandagochtend neemt de buiigheid van het zuidwesten uit sterk toe, frequent buiig met vooral in het oosten onweer. Maandag tegen de avond van het noordwesten opnieuw toenemende buiigheid. Hoeveelheden in de Hir- en EC Uitvoer tot dinsdag 00 UTC 10-30 mm. Omdat de buien langzaam trekken kan lokaal veel neerslag vallen, meer dan 50 mm is goed mogelijk. | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 22:32 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
weeronline.nl is veranderd zie ik!
Je moet dan ook bij Weerdirect (WetterOnline) kijken!
| Gewijzigd: 8 augustus 2011, 01:20 uur, door Tyshane
Precies, zal de wekker beetje op tijd zetten, ik hoop natuurlijk dat de buien 's avonds komen, want dan kan ik perfect plaatjes schieten!
Tenminste, ik heb mijn Canon 1000D wel een paar keer op F32 kunnen krijgen, maar ik vergeet steeds hoe... krijg hem nu steeds maximaal op F22, op F32 kan ik tenminste overdag ook schieten
Klopt, das volgens mij die indraaiende occlusie... daar moeten we even doorheen... de lucht die erachter zit die moet t gaan doen... dus misschien nog net voordat t licht word
IK geloof ze niet in iedergeval. Denk dat het hele land z'n portie krijgt.
Het is altijd gek he met dat knmi: zegt het knmi het oosten zeggen alle andere weerdiensten het westen, knmi zegt regen, de rest zegt sneeuw enz. enz. enz.
Dit is me opgevallen laatste jaar. | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 01:35 uur, door weerfreak
IK geloof ze niet in iedergeval. Denk dat het hele land z'n portie krijgt.
Het is altijd gek he met dat knmi: zegt het knmi het oosten zeggen alle andere weerdiensten het westen, knmi zegt regen, de rest zegt sneeuw enz. enz. enz.
Dit is me opgevallen laatste jaar.
Ik geloof ook weinig in knmi .. kaartje van weerdirect zegt hele andere dingen dus ga maar van het positieve uit
Zit weer helemaal opgetogen achter mijn laptop
Hopen dat iedereen wat moois krijgt!
Ziet er in ieder geval netjes uit!