Nu las ik juist weer dat we gisteren in noordoost Friesland een tornado hadden, en wat voor een! Een zuigmonster gemaakt door de heer daar boven die met zijn vinger boos naar beneden wees op de mensen in Friesland, vraag me niet waarom maar goed hij wees met zijn vinger naar beneden. Bij een F5 tornado komt juist zijn hele vuist naar beneden. Maar je kijkt toch even met grote ogen ( ) als je die filmpjes uit Friesland zag, heftig om te zien maar ook gevaarlijk voor de mensen die daar wonen. En een filmer die rustig blijft, dat dat nog kan in de moderne tijd van nu.
Juni 2011, Vught een Downburst, Den Bosch alle straten blank en een Tornado in Kaatsheuvel. Nog nooit had ik zoiets gezien, zoveel water zag je alleen maar op forum's op het internet waar duizenden leden opzitten en dat er dan toevallig 1 lid (kans van 1 op 1000 dus) foto's maakt van straten die blank staan. Niet eerder heb ik zoveel regen gezien (100 in 2uur) en niet eerder zoveel schade in de regio. Heftig, maar o zo gaaf om mee te maken. Jammer eigenlijk dat het sindsdien doodstil hier in Brabant is, waar is dat onweer? Waar zijn die heftige rolwolken en shelfcloud's ... Ik moet dan wel werken maar niet altijd hoor. Of een heerlijk nachtelijk onweer, waarbij je allerlei bizarre vertakkingen van de fotoapparatuur van god door de lucht ziet schieten welke de wolken op zijn plek zet door deze te doorklieven. Het meesterwerk wat in de hemel doorslaat naar de aarde en mensen elektrisch opgewonden maakt.
Vooral voor de mensen op onweer-online dan.
Ooit komt er nog een dag dat ik in het veld sta, met in de verte een donderend geraas... Het gebulder van een gigantische tornado. Wat ik dan doe weet ik niet.... Maar genieten dat doen we dan zeker wel! | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 12:50 uur, door Kevin
Citaat van chiel, zondag 7 augustus 2011, 13:42 uur De Christenen onder ons zullen het misschien een wat minder stukje vinden, maar ach..
Laten we ervan uit gaan dat mensen het begrip 'metafoor' kennen.
Was het niet: 'Hoog Sammie, kijk omhoog Sammie...'?
| Gewijzigd: 7 augustus 2011, 13:50 uur, door Tyshane
ik denk dat Juist de christenen het prachtig verwoord vinden!
zelf ben ik niet zo van religieen, ik vind het dan ook meer moeder aarde die zich even laat zien & horen.
maar dit stukje schrijven is gewoon perfect!
écht heel erg mooi!
haha ik zou niet zo rustig hebben gefilmd!
ik zou meer de dolenthousiaste schreeuwende ''reed timmer'' zijn geloof ik
ik vind het de mooiste taal die er bestaat
Ego nunquam pronunciari mendacium, Sed ego sum homo indomitus
weather without storms is no weather at all.