Ik zag een aantal mensen mooie macro foto's posten.. nu dacht ik die heb ik ook alleen van mijn duiken in het mooie warme water...
hier wat voorbeelden.
Uitleg wat je ziet:
Je ziet slakjes en die zijn ongeveer 2 cm groot, dat bosje op zijn rug zijn longen.
Er bestaand honderden soorten slakjes en die hebben allemaal de meest fantastische kleuren.
Het moeilijke van het fotograferen van de onderstaande beestjes is dat je niet even stabiel kan staan ( je zweeft) en je moet ze vinden. Daarnaast is het altijd even zoeken naar de juiste angle zodat je niet alleen een plat beestje ziet..
De belichting is ook wel een klus aangezien water als een kleurfilter werkt. Zou je onderwater niet (goed) flitsen dan krijg je blauwe foto's.
Jammer genoeg ben ik op dit moment even niet bezig met deze hobby ivm de hobby"kinderen"..dus de onderstaande foto's zijn al een paar jaar oud, maar er gaan zeker weer de nodige duikreizen komen
ik heb 1 krabbetje meegepost. Dit krabbetje is pakweg tussen de 3 en 5 mm groot en dit is voor mijn camera wel de maximale Macrostand. ( Dit is gemaakt zonder macrolens het is geen spiegelreflex maar een gewoon cameraatje)
maar ik gok dat de meeste mensen dit allemaal niet zoveel zegt.. dus ook maar even een fotootje van een visje wat wat bekender is. Dit is een kleine Whitetip van pakweg een mtr. In principe zijn ze niet gevaarlijk maar kunnen af en toe een beetje agressief uit de hoek komen. ( overigens heb ik deze foto in Egypte gemaakt in de buurt van Marsa Shagra)
| Gewijzigd: 6 augustus 2011, 15:04 uur, door Callie-P
voor alle fotos geld trouwens mooie kleuren en scherpte
voor alle fotos geld trouwens mooie kleuren en scherpte
Thanks ! Moet ook zeggen dat jouw foto's me inspireerde om het archief in te duiken | Gewijzigd: 6 augustus 2011, 15:13 uur, door Callie-P