zondag 7 augustus 2011
Nabij een uitgesproken hoogtetrog, actueel nog west van onze regio, worden frequent buien met onweer waargenomen. Dit gebied bereikt ons vannacht en morgenvroeg. De T500 zakt in de trog naar -22° en daarmee is de luchtmassa onstabiel genoeg dan om onweer te triggeren. Dynamische buien zijn niet echt aan de orde, behalve eventueel over de zuidelijke regio's van BE alwaar men zich vlakbij de koude kant van een krachtige jetstreak bevindt en de shear voldoende toeneemt om een geïsoleerde dynamische bui toe te laten Echter, in de andere regio's gaat het om soms felle regenbuien, eventueel met small hail, en op diverse plaatsen gepaard gaan de met onweer. Toppen gaan naar zo'n 7-8 km. De buien zullen geclusterd zijn nabij het PVA gebied van de trog onder de vorm van een COMMA. Deze clustering is actueel duidelijk te zien op de sat-beelden. Maandag overdag vanaf het westen waarschijnlijk snelle stabilisatie in de westelijke regio's door opwarming van de hogere luchtlagen. In de oostelijke regio's zijn dan door de opwarming nog geïsoleerde onweersbuien mogelijk.
Maandag zijn bij de buien lokaal tuba's mogelijk en bij de wateren zijn waterhozen mogelijk, vooral voor de middag.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Geen spectaculair iets.
Die bui in het midden/oosten/noordoosten in die richting tenminste barst goed los
EDIT: Kunnen we de kansentopic niet bewerken naar 6, 7 en 8 augustus?? | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 19:56 uur, door weerfreak
zie bericht KNMI
Maandag overdag zijn er veel regen- en onweersbuien. Plaatselijk kan veel neerslag vallen. In de loop van de middag wordt het in het midden en zuiden wat droger, misschien komt de zon daar dan voorzichtig tevoorschijn. In de avond neemt van het noordwesten uit de buiigheid opnieuw toe
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Vandaag mooie klimmende bloemkoolwolken gezien, niet spectaculair maar wel mooi.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Bij jullie een klap onweer?? Hier niks gehoord, we hadden alleen maar een dikke batse regen
maar zien wat we morgen nog krijgen.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Wat ik begrijp is dat voor na middernacht met zware regen en kans op onweer.
En dat wat morgenochtend onweer moet gaan geven dat dat vanaf de kust moet komen, vanaf de noordzee.
Dat dat dus nog moet ontstaan?
Maar ik kan het ook verkeerd begrepen hebben. | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 21:02 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Heb wat foto,s van de bui, maar ken iemand mij uitleggen hoe ik ze kan verkleien mijn foto,s zijn meer als 2 MB en die kan ik niet uploaden.
Heb vakantie dus ik hoop dat ik vanacht lekker onweer ken gaan kijken bij ons.
Er zou wel een goede reden voor zijn.
is geen goede reden voor; de kansen zijn er morgen genoeg dus een topic moet er gewoon komen ; dus herplaatsen gewoon aub crew (men kan niet elke hulp zomaar wegklikken) | Gewijzigd: 7 augustus 2011, 21:38 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Volgens mij zijn er maar 4 die zo'n "onweerskansen"topic kunnen/mogen starten.
Nl Jan, Knight, Johann en Piet Berger. Vandaar dat de jouwe verwijderd wordt.
Neemt niet weg dat de kansen voor onweer morgen best aanwezig zijn
Nl Jan, Knight, Johann en Piet Berger. Vandaar dat de jouwe verwijderd wordt.
Neemt niet weg dat de kansen voor onweer morgen best aanwezig zijn
En in dit geval start geen van die 4 een topic, maar wel een gewaardeerd forummer, dan is dat voor 1x toch geen probleem? Althans, zo denk ik er over.