Ik weet niet of het zo is maar ik heb dit verschijnsel meer gezien maar dan dichterbij.
Ik dit filmpje dat al eerder voorbij gekomen is, is iets aparts te zien.
Het valt niet zo heel erg op maar dit heb ik eerder gezien.
Speel het filmpje Full Screen af op HD en let goed op.
Op 1:49 komt er midden in het beeld en dan een heel klein stukje naar beneden een witte 'stip' in beeld.
Bij naderend onweer zijn dit soort stippen ook heeeeel erg soms aan elektriciteiten kabels te zien.
Volgens mij vallen die stippen ook onder de categorie Bolbliksem.
Als dat zo is dan heb je iets bijzonders op film vast gelegd, Pyro
Het blijft trouwens een geweldig mooi filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=4zX_N6fTowA...feature=related
P.S. Hang me er niet aan op | Gewijzigd: 4 augustus 2011, 23:23 uur, door svanweenen
Tzou wel gaaf zijn ja!!
Voorderest wel een supreme filmpje nog steeds!!
(+ de fantastische muziek )
Mijn (on)weer foto's : Foto's
haha ik zie inderdaad die heldere stip!
zou bolbliksem kunnen zijn, als ik het vergelijk met ander filmmateriaal.
en zelf heb ik het eens gezien denk ik....
over een telefoon/mast kabel in frankrijk.
de bliksem sloeg achter die palen in, vér erachter dacht ik ook.
maar tegelijkertijd met die ontlading ontstond er dus een bal dat over de kabel leek te rollen.
ik vond het doodeng
Ik heb het ook eens gezien, alleen dan ver in de lucht, het beweegt snel inderdaad
Op de camping kwamen we van de buren af richting onze caravan in de zeikregen en onweer, een enorme knal sloeg in de televisie mast en bijna gelijktijdig ontstond er een bolbliksem die langs de mast naar beneden 'viel' en onder onze caravan door ging. Mijn vriendin was toen in de caravan dus ik schrok me kapot, zei vertelde me dat de caravan er van bewoog en ze uit het raampje die bol zag verdwijnen in het niets.
Echt een bizare gewaarwording en de volgende dag waren we maar naar huis gegaan.
Nu spreek ik wel over een jaar of 21 terug maar toch staat het me bij als de dag van gisteren en jammer dat er toen nog geen digitale beeld vastleggers waren.