Links van de 'funnel' zie je twee kleinere 'wolk kringeltjes'. Deze zie je op beide foto's. De foto's zijn wel vlak na elkaar gemaakt maar een windhoos of iets dergelijks draait toch wel zo snel rond dat die 'kringeltjes' bijzonder snel verdwenen zouden zijn toch?
Kortom na korte nuchtere bestudering lijkt t me niet logisch....
*Edit: Nou zeg, snap niet waarom, maar het lukt me niet hem nier op te krijgen. Dan maar de link..
| Gewijzigd: 4 augustus 2011, 15:26 uur, door MarkNL
zit er onderaan nog wel een hele lichte rotatie of zie ik dat verkeerd.. | Gewijzigd: 4 augustus 2011, 08:27 uur, door Fanatic (Arnhem)
Maar helemaal niks gezien door de rot regen
Maar deze blijkt niet te roteren en zoiets kwamen we ook tegen bij de grens van duitsland.
Wel mooi om te zien, maar jammer dat die niks doet qua rotatie of de grond kussen.
Grtz. Steven
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Een sterk vorticiteitsmaximum en ook geen stroming of windschering. De draaing kan dan gestrekt en versterkt worden in de stijgstroom van de bui, met andere woorden een spout-type funnel cloud (evt. landspout tornado). De aanblik lijkt ernstig door lage LCL en misschien ligt er een bos onder? Daar komen vaak dampwolken (="scud", pannus) uit na regen.
Een scudcloud kan ik me zeker bij aansluiten... Deze wolken zijn hier regelmatig te zien in de buurt van de rijn en de waal (waarom geen id ). Zelf heb ik er dit jaar ook al 1 vast weten te leggen en verschillende gezien, maar niet zo een als die van gisteren:
Edit: deze is trouwens in Driel genomen (ook weer nabij een van de rivieren)
Groeten Wilfred
Edit: deze is trouwens in Driel genomen (ook weer nabij een van de rivieren)
Groeten Wilfred
Valt me wel op dat de uitzakking is precies op het hoogste punt van de stapel bewolking, bizar om te zien hoe een bui zich kan ontwikkelen/gedragen.