Vanavond nog even de combine op het land gehad, tarwe bleek toch nog net niet helemaal droog genoeg, dus voor de regen aan weer snel naar binnen gegaan.
ik was geen eens bang dus niet bijzonder ...maaarrr
Wat een regen en overlast riool kwam door de putjes omhoog en zelfs
de toiletpot liep tot de rand vol ging NET goed
Was ff veel paniek hier bah en die stank en dan het opruimen na de bui vies werkje..
Krijgen we vandaag ook van die regenbuien hoop toch echt van niet
het is hier grijs weer en zeer vochtigmet 16/17 graden
O ja mijn hondje loopt telkens naar het bijkeuken putje
om te kijken of er weer wat uit komt
Ik verbaas me erover dat in zo'n klein landje zoveel verschil kan zijn.
Vandaag weer onweerskansen of gaat het niet lukken in noord holland?
Het watertekort, dat in het voorjaar is opgebouwd is nu na de natte juli en de neerslag van gisteren aardig weggewerkt.
Zonnig begin, helaas nat eind van de dag. Op termijn wisselvallig en KOEL!
Een zwakke rug van hoge druk zal ons weer vandaag tijdelijk gunstig beïnvloeden. De dag begint in het noordwesten, rondom het IJsselmeer en het zuidoosten plaatselijk met mist. Vanochtend is het zonnig en droog met in het noordoosten eerst nog wolkenvelden. Echter vanmiddag zal de bewolking vanuit het zuidwesten gaan toenemen en in de tweede helft van de middag gaat het ook vanuit die hoek regenen. De regen hangt samen met een frontaal systeem dat verbonden is aan een Atlantisch lagedrukgebied. Het zal zich ooswaarts verplaatsen en vannacht in de buurt van Schotland aankomen. Met een middagtemperatuur die uiteenloopt van 20° aan zee en 23-27° in het binnenland is het warm. Er waait een zwakke tot matige zuidwestenwind. Vanavond en vannacht is het bewolkt en staan flinke perioden met regen op het programma. Er wordt tussen 5 en 15 mm aan neerslag verwacht. Het koelt niet verder af dan 17° en de zuidenwind is matig en langs de kust af en toe vrij krachtig.
Vrijdag wordt achter het frontaal systeem met een westelijke stroming minder warme lucht aangevoerd. De zon zal af en toe tevoorschijn komen (vooral in de kustprovincies) en in het binnenland bestaat er kans op een lichte regenbui. In de avond zal het overal droog blijven. In de middag wordt het 19° aan zee en plaatselijk 23° in het zuidoosten. De wind waait matig en komt uit het westen. In de loop van het weekeinde zal een volgend lagedrukgebied de Britse eilanden gaan bereiken. Het zal licht wisselvallig weer zijn met een afwisseling van af en toe zon, bewolking en een bui. Zaterdag wordt het ongeveer 21° en zondag stond het kwik bij 20°. Zaterdag staat er nauwelijks wind, zondag staat er een matige en aan zee vrij krachtige zuidwestenwind.
Begin volgende week trekt een lagedrukgebied naar Scandinavië waardoor het uitermate wisselvallig weer zal worden doordat de bijbehorende storingen over het land gaan trekken. Ook zal de temperatuur op een nog wat lager niveau uitkomen. Het is maandag en dinsdag half tot zwaar bewolkt en er vallen geregeld buien of regen. In de middag temperatuur niet veel hoger uit dan 17 of 18° en zal de westen tot zuidwestenwind wat in kracht gaan toenemen. Kortom er is nog geen enkel uitzicht op een stabilisering van de atmosfeer, laat staan op hoog zomerse temperaturen. Het blijft behelpen in de zomer van 2011. En dat te bedenken dat het midden van het land volgende week alweer begint aan de laatste week van de zomervakantie. Het aantal stranden dagen is op één hand te tellen.
Woensdag in de namiddag en avond zorgde wolkbreuken in het oosten van het land op diverse plaatsen voor wateroverlast. Bij Wiendeld Visser in Eelde is tussen 19 uur en middernacht 31 mm gevallen. In Hoogeveen viel bij Bert van Halen tot vanmorgen 07.00 uur 41.8 mm. Volgens weerwoord.be viel in Gieten en Arnhem 50 mm en viel in Rolde (DR) maar liefst 74 mm. Het KNMI station in Heino kon tussen 16 en 23 uur 55.6 mm opvangen. De hoogte maxima kon worden genoteerd in Hupsel waar het kwik opliep naar 26,7°, op Vlieland bleef het met 19,0°C duidelijk koeler.
Volgens deze kaart toch nog wel kansjes:
*Knipperdeknip-knip*
KNMI en Noodweercentrale zien nog niks gebeuren iig.
Gisteren was de temperatuur hier een stuk lager dan verwacht waardoor er geen trigger voor onweer was. Vandaag is het echter veel zonniger, de temp schiet omhoog hier. Wie weet wat ons te wachten staat vanavond!
Als ik niet anders zou weten, zou ik voor onweer gaan vandaag.
Opvallend zijn de snelle lage wolken die voorbij schieten. Hoger is het "helder".
binnenland/oosten nog temps tot 26 a 27 gr mogelijk - ben ook benieuwd naar hoe dat grote complex in nw FR zich dan ook verder ontwikkelt | Gewijzigd: 4 augustus 2011, 10:05 uur, door Verwijderde_gebruiker_04