Al zou ik het niet erg vinden als Jan z'n visie waarheid wordt en ik ook hier in westen nog even wat geklapper te horen krijg . | Gewijzigd: 3 augustus 2011, 09:05 uur, door marsel
En in mijn opzicht ook logisch. Dagenlang gaven diverse modellen aan dat de zwaardere buien zich zouden concentreren op het westen-midden. Nu dat enkele runs iets anders is (nl. midden-oosten) blijft er onzekerheid bestaan want het kan nog alsnog heel anders uitpakken dan de laatste kaarten weergeven (hebben we vaak genoeg meegemaakt...)
Ik vind noodweercentrale hoe dan ook realistischer dan het knmi
Maargoed eerst zien dan geloven wie er gelijk krijgt. Kan mij niet voorstellen dat we hier in westen (bijna) niks krijgen =)
Ik zal in elk geval mijn nieuwe aanwinst meenemen. Wie weet maak ik nog wat mooie fotootjes.
Cool,.... suc6 met je gesprek en we zien de plaatjes wel verschijnen
Bij de noodweeralarmen bestaan er twee categorieën: Voorwaarschuwingen en acuut waarschuwingen. Voorwaarschuwingen worden tot 48 uur van te voren uitgegeven, wanneer noodweer in Nederland waarschijnlijk is, maar er zich echter nog veranderingen qua intensiteit, trekrichting en /of in de tijdsloop kunnen voordoen. Bij acuut waarschuwingen is het ontstaan van het natuurgevaar zeker. Daarbij wordt onderscheid gemaakt op 3 niveaus; het oranje waarschuwingsniveau staat voor een matig sterk noodweer, het rode waarschuwingsniveau voor een sterk noodweer en het violette, het hoogste waarschuwingsniveau, voor extreem noodweer in Nederland. De ervaren profi-meteorologen van de Noodweercentrale passen de noodweerprognoses continu manueel aan om er zodoende verzekerd van te zijn dat ze rondom het uur (24 uur per dag, 365 dagen per jaar) betrouwbaar en top actueel zijn.
Oke bedankt we wachten het dan maar af in het westen ben jij noodweercentrale op twitter jan?!
--update--
Het thermische low arriveert over onze regio met nogal wat middelhoge wolken waaruit enkele buien vallen. Ook onweer is al geregistreerd over het zuiden van BE nabij de depressiekern zelf. Het is de verwachting dat door al die bewolking het kwik geen al te hoge toppen zal scheren en dichtbij 22° zal blijven waardoor de latente onstabiliteit (CAPE) niet extreem hoog wordt. Onweer zal wel verder tot ontwikkeling komen, vooral over de oostelijke regio's, doch met een CAPE van 500-700 J/kg verwacht ik geen ramptoestanden. De shear wil ook al niet mee. Over het oosten van NL lijkt er meer kans te zijn voor wat zon en komt de te850-tong ook op het goede moment langs en daar geven de modellen toch CAPE waarden van 1000-1500 J/kg. Daar verwacht ik intensere onweersbuien in de namiddag met hagel eventueel tot 2 cm en hogere bliksemrates.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Ben maar ff zo vrij, weliswaar niet Jan.
Jawel dat is inderdaad "onze Jan", die twittert er vrolijk op los voor NWC en dat gaat steeds beter lopen.
Overigens verzorgt Jan sinds een aantal dagen ook het facebook platform voor NWC !
Welkom to "the club" Jan and keep on the good work
Ciao Johann | Gewijzigd: 3 augustus 2011, 09:54 uur, door Alpenweerman
Kaarten zeggen niet alles, soms moet je een gut-feeling hebben. Momenteel twijfel ik een beetje. Dus wat kan ik doen behalve zoiets hebben van: We zien wel?