ik ga morgen naar de efteling en ik hoor net van iemand dat hij niet gaat omdat hij het tijdverspilling vind omdat het 'slecht weer wordt' alleen ik moet hem overtuigen dat het morgen vooral plaatselijk is en niet de hele tijd regen.
Kunnen jullie een beetje voorspellen wat het weer gaat doen rond kaatsheuvel of tenminste of er kans is.
Lijkt voor een gedeelte vals te zijn. Valt waarschijnlijk wel iets uit die Ac maar een groot deel haalt de grond niet. Wordt voor zover ik kon zien wordt er ook niets gemeld in BE. De radar heeft wel vaker 'problemen' met Ac, soms lijkt het alsof er een neerslaggebied aankomt terwijl het daadwerkelijk op grondniveau op een enkele spat na droog blijft. Je ziet het vaak ook bij warmtefronten als profrontale neerslag uit As valt. | Gewijzigd: 2 augustus 2011, 18:11 uur, door marsel
Ik hoop het ook ouwe, heb er wel weer zin, echter gewoon afwachten.
Hier nog iemand die het graag ziet knallen.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Kan je voor mij als noob wellicht de termen Ac en As verduidelijken?
ac=altocumulus as=altostratus
Ac staat voor Altocumulus, is typische middelbare bewolking en kan in onstabiele situaties als onweersverklikker fungeren. Er valt soms wat regen uit deze bewolking (vooral uit de onstabiele varianten) maar door de hoge basis (boven 6000ft) verdampt vaak een groot gedeelte waardoor de radar het wel wat ziet maar er op de grond niet zoveel van te merken valt. Ac bestaat vaak uit losse elementen en kan in onstabiele situaties tot Cb's met erg hoge basis uitgroeien.
As is Altostratus. Dit is een typisch dynamisch gevormd wolkenpakket. Het gaat hier niet om afzonderlijke elementen zoals het Ac maar om een ware wolkendeken welke de hele hemel af kan dekken (zeker wanner voorafgaand aan een front). Ze gaat vaak vooraf aan warmtefronten en geeft de hemel een matglas uiterlijk. De zon kan er vaak nog net doorheen schijnen, het lijkt alsof ze door een gezandstraald stuk glas schijnt. Mogelijkheid bestaat dat er wat neerslag uit valt (vaak in de winter het begin van enkele uren langdradige regen op nadering van het warmtefront) wat net als bij Ac de grond voor een deel niet bereikt. Ook hier heeft de radar soms wat moeite mee en wordt het signaal vaak overdreven.
Hopelijk heb ik je hier wat mee geholpen , het hoort hier alleen niet thuis dus jan, als je het wilt verwijderen/verplaatsen mag dat uiteraard . | Gewijzigd: 2 augustus 2011, 18:43 uur, door marsel
ik ga morgen naar de efteling en ik hoor net van iemand dat hij niet gaat omdat hij het tijdverspilling vind omdat het 'slecht weer wordt' alleen ik moet hem overtuigen dat het morgen vooral plaatselijk is en niet de hele tijd regen.
Kunnen jullie een beetje voorspellen wat het weer gaat doen rond kaatsheuvel of tenminste of er kans is.
daar gaat dit hele topic al aldoor over, dus lees 'ns voor je vraagt, zou ik zeggen...
dat doe ik ook , ik weet het maar jan zegt west de rest zegt oost en midden,
Hmmm, de afgelopen twee maanden heb ik met dit model kennis gemaakt en ieder model zal zijn sterke en zwakke kanten hebben, maar bij dit model ben ik met de neerslagverwachting wel erg positief verrast. Mijn gasten willen uiteraard vaak de dag van tevoren weten of het gaat regenen of niet en zo ja, hoe laat dan, enz... Dus ik probeer ze zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen wat de opties voor de volgende dag zijn. Maar of het nou toeval is met de afgelopen twee maanden weet ik niet, ik weet wel dat je er voor Terschelling erg goed de neerslag mee kunt 'voorspellen'. Sterker nog: twee weken geleden kon ik mijn gasten vertellen dat het op het randje zou worden, maar dat we waarschijnlijk net buiten het ergste weer zouden blijven. Het de dag later op Vlieland windkracht 8 en hier 3. Er is geen model wat zo gedetailleerd zulke antwoorden geeft. Sommige mensen kijken me er al een beetje raar op aan. Zo van: dat kun je toch niet weten?
Twee maanden zijn te kort om goed te kunnen beoordelen, maar de filmpjes van noodweercentrale staan met stip op nummer 1 op het ogenblik.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!