kijk ook altijd op deze voor de vliegeniers, leger nato/navo belangrijk voor missies enztyp maar in op google 21st operational wheather sqaudron...let wel op het zijn ook voorspellingen | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 22:12 uur, door Tatanka
A level 2 was issued for extreme NE Spain and south-central France mainly for large (a significant event possible), isolated tornadoes, severe winds and excessive convective rainfall.
A level 1 was issued for the rest of France and NE Spain mainly for isolated large hail, intense rain and strong wind gusts.
A level 1 was issued for the eastern Marocco, Algeria into SW Mediterranean mainly for large hail and severe wind gusts.
SYNOPSIS
An omega block pattern establishing across south-central Europe. A dacaying trough/low affecting SE Balkans while a potent upper trough moves across the Bay of Biscay and affects eastern Iberia and France. A surface low moves across France on Tuesday, becoming a focus for active convective day.
The rest of Europe remains under high pressure area centered over Scandinavia. Beneath it, a warm/moist airmass will be locally moderately/strongly unstable but in only weakly sheared environment. Only daytime driven convective storms are expected which could produce an isolated funnel or marginal hail and wind event, but not reaching severe criteria
Wat we de afgelopen week hadden. Ook leuk hoor! | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 22:24 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Kan ik hieruit al een klein beetje uit opmaken dat het vanuit frankrijk gaat komen...of zit ik hier helemaal naast mee(het is een voorzichtige uitblik)en heeft uiteraard nog geen garanties | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 22:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Johan zijn menig blijf ik ook geloven! Meer No koers en schampt wellicht NL,maar dat zien we later wel.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
CAPE genoeg voor wat leuk onweer, hoe het er verder mee zit nog even uitzoeken
Zou jij me willen uit leggen wat deze kaarten zeggen dan ?
Ik heb er namelijk echt geen verstand van ..
Ik heb er namelijk echt geen verstand van ..
Die laten i.i.g. zien dat het thermisch laag mooi komt oprukken vanuit Spanje. Daar vooruit dus mooie opstuwing van warme (en evt. vochtige) lucht onze contreien op.
bedoel je daar iets mee te zeggen jan | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 23:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Als je het mij vraagt een hoop geclusterde buien en langzaam trekkend/spontaan ontstaande cellen die langzaam vanuit het zuidwesten zullen ontwikkelen (gezien de tijd hoelang er convectieve neerslag in nederland word berekend)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
PP heeft het in ieder geval over langzaam trekkend onweer van zuidwest naar noordelijke richting.
weather without storms is no weather at all.
Ec laat het weer gebeuren in het midden en het westen van het land (onstabiele lucht)
piet paulusma net vanuit het zuiden pittige onweers buien langzaam trekkend naar het noorden...nog verder weg zaterdag kan ook leuk worden