Wat houdt bv -6 in? ik weet dat het iets is, met hoe snel de warme stijgt etc. maar wat zegt dat voor de zwaarte van onweer? buien? wanneer krijgen we een supercel? wanneer een rolwolk? en wanneer bv kans op veel ontladingen?
wat voor onweer krijgen we bv woensdag?? een buienlijn? of lokaal geisoleerde buitjes? etc..
kijk hier eens http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=24238
Onweersdagen: 0
Is alleen de cape die hoog is in het Midden van NL. Alleen dat is niks om er zeker vn te zijn. Zelfde geldt is de cape hoog bij Deventer en in brabant lager,maar klapt het daar het meest (Voorlopig zal de cape schommelen de eerste pak um beet 8 runs
Dat is precies wat ik zelf ook zei..
Nu vertrek ik naar het gardameer met woensdag een maximale lifted van -5
Daar zou het dan woensdag wel flink gaan spoken.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ik hoop het maar ik denk toch dat ik daar geniet van het mooie weer dus ik krijg zowieso een top vakantie
Heb ook gehoort dat er redelijk vaak zowieso weerlicht te zien is
Klopt, in juli en augustus elke week zeker 2 keer.
Daarvoor hoef je niet per se naar Italië hoor, in Duitsland kan het ook goed los gaan
Klopt, daar kan het echt spoken.
Als ik de kaarten goed begrijp krijgen we hier ook nog wat in Zandberg,Musselkanaal,Ter-Apelkanaal.
Het Noord oosten dus
Zeg het me maar als ik ernaast zit.
Bui van enkele weken terug
Voor alsnog ziet er er prima uit er zijn dagen dan hebben we met een cape van 500 dikke plezier. Nu ligt deze gemiddeld rond de 1200 J/KG met een lifted -2 a -3, neerslag niet dermate veel dus wsl zal een MCS er niet inzitten. Verder qua dynamiek hoeven we niks te vermelden. Deze ontbreekt al is in de laatste run wel enige SRH en lls te zien, dus even kijken wat dat verder gaat doen. Verder hebben we 2 mooie triggers in de rij staan, convergentielijn en occlusie.
Sven
Ik weet niet wat jou mankeerd,maar ik reageer op het bericht van Gerard die er dus weer boven mijn bericht staat!
Beetje opletten AUB! Inplaats mij even afkraken alsof ik geen kaarten kan lezen!
Gerard ging naar een water met de Familie waarop ik dus mijn bericht plaats
Waarschuwen is beter dan helemaal niks Gerard
Ciaoooooo | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 17:21 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Denk dat er veel op vakantie zijn???
Ik zeg: Daar ZOU het dan woensdag wel flink gaan spoken. Ik zeg niet dat het daar sowieso woensdag daar onweer komt.
Ik weet niet wat jou mankeerd,maar ik reageer op het bericht van Gerard die er dus weer boven mijn bericht staat!
Beetje opletten AUB! Inplaats mij even afkraken alsof ik geen kaarten kan lezen!
Gerard ging naar een water met de Familie waarop ik dus mijn bericht plaats
Waarschuwen is beter dan helemaal niks Gerard
Ciaoooooo
gelijk heb je, beter 2 waarschuwingen te veel, dan 1 te weinig
maar ff serieus, ik (we) gaan er er zeker wel rekening meehouden idd! | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 17:48 uur, door gerard van den brink
Wat niet is kan nog komen natuurlijk! misschien wachten sommige nog af.
Als het eenmaal woensdag is zal het wel degelijk drukker worden! (vermoed ik)
Ben wel blij dat alle kaarten gewoon nog goed blijven voor redelijke/goede onweersdagen
Mijn (on)weer foto's : Foto's