Ciao Johann
gewoon in het algemeen
SHR en al die dingen | Gewijzigd: 31 juli 2011, 23:20 uur, door onno333
Maar toch geloof ik er niet in. Denk dat de meeste activiteit ten zuiden van Nederland langs trekt. Hooguit Limburg kans op onweer. (= EC scenario).
Algemeen sowieso te lage Theta-E's, te lage Cape-LI en hopeloze SRH.
Ciao Johann
Muhh.. dat is geen leuk bericht om te lezen
Ik geloof zo snel de negatieve verhalen hahaha grrr
SHR en al die dingen
SHR heeft daar weinig mee te maken.
De treksnelheid van buien heeft te maken met de dynamiek (beweging) in de atmosfeer, kortom de wind.
Met name de windsnelheid op een hoogte van 2 a 3 kilometer is bepalend voor de treksnelheid van de bui(en).
Weinig wind op deze hoogte dus een lage treksnelheid.
Ciao Johann
De kaarten blijven run na run best wel goed uitzien, alleen is het afwachte wanneer de trog overtrekt.
We wachten met spanning af hier in Limburg. en we hopen voor iedereen het beste!
gr Alain
De treksnelheid van buien heeft te maken met de dynamiek (beweging) in de atmosfeer, kortom de wind.
Met name de windsnelheid op een hoogte van 2 a 3 kilometer is bepalend voor de treksnelheid van de bui(en).
Ciao Johann
dat wist ik ook nog niet fijn om te weten
thanks johann
Ciao Johann
Maar dit klinkt wel goed voor mooie fotogenieke buien, in de vorm van een timelapse maybe?
En uiteraard voor onweer dat lekker langzaam trekt maar ik vraag me af of er dan blauwe lucht is voordat de buien ontstaan of is er dan nog allerlei Stratus en andere rommel die het zicht beperkt?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
En uiteraard voor onweer dat lekker langzaam trekt maar ik vraag me af of er dan blauwe lucht is voordat de buien ontstaan of is er dan nog allerlei Stratus en andere rommel die het zicht beperkt?
Er wordt nog een heleboel middelbare en hoge bewolking verwacht.
Ciao Johann
Thanks Johann. Bedankt voor de uitleg
nee, ik hoop het ook, ja na 16:00-17:00 mag het zekers flink losbarsten maar daarvoor zitten we met de hele familie aan de waal bij Dodewaard
Lijkt er steeds meer op te worden!!
Edit Jan: Gaarne uploaden, dan hebben we er later ook wat aan!! | Gewijzigd: 1 augustus 2011, 12:21 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Wat houdt bv -6 in? ik weet dat het iets is, met hoe snel de warme stijgt etc. maar wat zegt dat voor de zwaarte van onweer? buien? wanneer krijgen we een supercel? wanneer een rolwolk? en wanneer bv kans op veel ontladingen?
wat voor onweer krijgen we bv woensdag?? een buienlijn? of lokaal geisoleerde buitjes? etc..