Woensdag reeds vroeg in de dag trekt dan de thermische depressie voorlangs terwijl ze wordt opgenomen in de depressie bij IJsland. De meeste onstabiliteit vinden we, deze timing volgend, dan over delen van Nederland met daar de meeste kans op felle onweersbuien. Maar uiteraard kan er nog heel wat verschuiven met deze configuratie...
Het volledige verhaal vind je hier (momenteel nog met raad het plaatje):
http://weerspinsels.blogspot.com/
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Kan iemand dat vertellen?
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Dat weten we allemaal nog niet,
Ik weet wel dat het allemaal onzeker is hoelaat het komt want het kan ook later ontstaan dan verwacht of vroeger. Denk maar aan 28 juni, waar iedereen dacht dat het rond 8 uur kwam kwam het al rond 4 uur.
Zo'n dingen zijn moeilijk te voorspellen dus ik denk dat je dinsdag en woensdag meer zekerheid krijgt.
Ik weet wel dat het allemaal onzeker is hoelaat het komt want het kan ook later ontstaan dan verwacht of vroeger. Denk maar aan 28 juni, waar iedereen dacht dat het rond 8 uur kwam kwam het al rond 4 uur.
Zo'n dingen zijn moeilijk te voorspellen dus ik denk dat je dinsdag en woensdag meer zekerheid krijgt.
En zelfs dan....
maarja je kan het nooit genoeg zeggen: het weer is onmogelijk exact te berekenen/verwachten
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Hecht er niet teveel waarde aan, maar omdat je zo graag bepaalde tijden wilt weten, hier twee links.
http://freemeteo.com/default.asp?pid=22&am...374&nDate=4
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer...udekerke/5.html
Rond 16 u is het hoog water, let maar op!
Whahahah, Sven! Dat soort dingen kun je hier niet zeggen... Maar nu ben ik toch nieuwsgierig, hebben ze in Vlissingen ook de theorie dat onweer alleen overkomt met opkomend water?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Haha! ja, er zitten hier idd een stelletje landrotten die dat gewoon niet willen geloven! We hoeven alleen maar de zware onweersdagen van de laatste 2 maanden te bekijken, Walcheren is steeds gespaard gebleven van de meest heftige buien terwijl we toch vaak midden in de zwaarste gebieden zouden moeten zitten. (check mm neerslag en aantal ontladingen) Reden: afgaand water!
maar zien of het dan daar los gaat, zul je net zien dat de boel over Musselkanaal trekt
Maar afwachten, vind al mooi dat er alweer een kans is
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Eensch... mannen met baarden weten dat!
Zou een keer mooi zijn. Maar zit dan mischien op het werk, zal je altijd zien.....
De andere keren met mooie kansen was ik vrij, kwam er niets. Nu moet ik werken tot 18 en krijgen we mischien wel wat..
hmmmm, balen!
Maar het is nog geen woensdag....
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Mannen zonder baard ook! (ik heb een zeeuwse moeder uit Oost-Souburg)
On topic: als je de verwachtingen bekijkt qua temperatuur verschilt dat met vandaag, (nu16 graden) tien graden of meer voor midden van de week, wat een enorm verschil.
Daar kan alleen maar onweer opvolgen.