Gister was het een warme broeierige dag.
Ik heb zelf de kaarten niet echt in de gaten gehouden. Ik las begin van de week op twitter dat Jan het voor gister en vandaag al voorzichtig aankondigde. Echter was ik druk met wat andere activiteiten (niet weer gerelateerd) en was daardoor afgeleid zullen we maar zeggen.
Ik kom gister thuis van mijn werk en ik merkte al dat het flink aan het broeien was. vooral als de zon ff doorkwam was het niet uit te houden (ja, ik klaag heel snel! )
toen ik op de bank zat zag ik op de radar een flinke pluk aankomen die recht op mij afkwam.. ik meteen even wat telefoontjes gepleegd over wat men aan het doen was en hoe hun er naar keken. Ik moest nog eten etc dus we (Janusz en ik) besloten om de bui even af te wachten aangezien hij toch onze kan uit zou komen en de bui enorm traag ging.
Tijd genoeg dus....
Een half uurtje later kreeg ik bericht of ik er klaar voor was... (ikke wel.. altijd eigenlijk!) hoewel ik op de radar de activiteit wat zag afnemen dacht ik dat een 5 min ritje naar de bult geen kwaad kon. Halverwege de rit dacht ik even voor de gek te worden gehouden. het leek net toen ik tussen wat bomen reed of iemand een emmer water over mijn auto gooide... heel vreemd was dat... toen ik onder de bomen vandaag kwam regende het enrom hard met gigantische druppels.
Op locatie kwamen we tot de conclusie dat wij onder de uitloper van het aambeeld stonden die net over zou trekken. Mooi zicht op een bui denk je dan... dat viel tegen.. er gebeurde helemaal niets!
Het viel allemaal wat tegen. Ondertussen op twitter las ik berichten dat er her en der van alles gespot werd. Shelfclouds flink onweer neerslag etc. Janusz en ik hielden het voor gezien. Buitje dat erna aan zou komen was al bijna helemaal uitgestorven. Toch ff een frisse douche gehad en maar weer naar huis.
Ik zit nog geen 5 minuten in mijn studio (muziek studio) en daar gaat de telefoon. "Freek" (om het even lastig te maken zijn wij samen Freek & Freek) Waar ik was en of ik al wat leuks te pakken had. Ik leg hem mijn verhaal uit en dat alles een beetje in de omgeving uitgestorven was. Hij net klaar met werken zegt dat het juist lijkt te activeren.. Ik pak de radar erbij en daar gebeurde nog steeds niets spannends. (mijn studio zit ondergronds dus geen ramen) mocht er iets gebeuren zouden we contacten.
3 min later andere Freek komt thuis en ziet een shelf op zich afkomen en stuurt mij direct een foto.
Binnen een minuut zat ik weer op de weg om deze te onderscheppen.
Samen met Freek een locatie besproken om het op te wachten. Ik rijd over de Rijnbrug richting zuid en zit een schitterende shelf !
Op locatie snel deze gefotografeerd voordat deze uit elkaar zou vallen!
Helaas zijn ze iets te donker uitgevallen...
Helaas was de bliksem erin wat matig. Heel af en toe een flits. Aangezien het voor mij nog te licht was moest ik op reactie foto's maken. (Jan ik ben benieuwd naar jou bevindingen van je Lightning Trigger ) Daarvan is er 1 gelukt....
Toen dit allemaal voorbij was kwam er nog een 2e shelf onze kant uit. Helaas verdween deze op ruime afstand al en viel er alleen een paar kleine druppeltjes uit.
Niet de meest geniale chase maar iig wel iets kunnen vastleggen.
Foto's vind ik zelf niet zo heel spannend.. maar nu had ik wel een rede om weer een verhaaltje te schrijven...;)
Wie weet gebeurt er volgende week iets spannends!
Groet,
Freek | Gewijzigd: 28 juli 2011, 11:16 uur, door Fanatic (Arnhem)