ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een spiegelreflex camera zal kopen. Tot nu toe heb ik altijd de compact camera van mijn ouders gebruikt maar hierbij zijn de handmatige functies minimaal. Ik zou graag een stapje verder willen en zelf dus meer kan veranderen aan de instellingen en dat ik dus niet vast zit aan de automatische instellingen.
Mijn interesses liggen voornamelijk bij het weer ( wolken met landschap, onweer etc.) maar ook bij macro fotografie. Nu zag ik op marktplaats een camera staan met lens. Nu lijkt mij dat een aardige camera. Maar mijn vraag is of dit inderdaad een degelijke camera is, het is immers al wel een wat oudere. Het betreft een Sony A 200 met 18-250 Tamronlens en uv-filter.
Zijn er mensen met ervaring met deze camera en/of lens?
En dan iets anders, is het verstandig om een camera 2de hands te kopen. Kun je gebreken vaak zo al merken of niet? | Gewijzigd: 25 juli 2011, 18:21 uur, door mike1131
In ieder geval als je wel 2e hands een camera koopt, vraag altijd of je hem mag uitproberen en als je echt niet weet waar je op moet letten, neem dan een vriend of kennis mee die er meer verstand van heeft
ook al is deze helemaal niet verkeerd hoor
je hebt ook superzoom camera's, deze worden steeds beter de laatste tijd | Gewijzigd: 25 juli 2011, 19:18 uur, door marcel`westland
Marcel
Oke, dan denk ik dat ik maar hiervan af zie. Ik ken niemand in mijn omgeving met veel verstand van spiegelreflex camera´s. 400 Euro is aardig wat geld en dan loop ik dat risico liever niet. Maar dan ga ik toch maar op zoek naar een nieuwe onder de 400 euro. Wellicht zijn er voor de prijs goede beginner camera´s te vinden? | Gewijzigd: 25 juli 2011, 20:28 uur, door mike1131
Dat is een tip die ik altijd aan beginners meegeef. Kies niet te snel, laat alles rustig op je inwerken en probeer vooral .
Wellicht kun je misschien eventjes wat langer doorsparen, want als je je budget 100-150 euro hoger legt, je keuzes ineens enorm toenemen Voor 500 euro heb je prima toestellen die goed bij de tijd zijn en prachtige foto's maken.
1 tip kan ik je in ieder geval geven: denk goed na over wat je wilt, dan maakt een 50€ ook niks meer uit. Het gaat om veel geld, dus je moet zeker zijn van je keus! Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt
Groeten Wilfred
En dat is presies wat ik je aanraad, nieuw kopen, of een occasion/demo model bij Konijnenberg of cameranu.
Welk merk/type???
MarkNL geeft een aantal tips die ik zelf heb toegepast.
Ga naar mediamarkt hou zo'n camera in de hand hoe voelt dat enz enz. Ik zeg niet dat je de camera daar moet kopen,service?
Ik heb ook verder gekeken, welke accessoires wil je er op den duur bij hebben en wat kost dat?
De Sony camera's hebben bijvoorbeeld stabiliteit in de body, wat de aanschaf van lensen goedkoper maakt, lensen met stabilisatie zijn prijziger.
Kijk anders eens ter orientatie en prijsvergelijk hier op.
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera
http://www.fotokonijnenberg.nl/productlist...egelreflex.html
http://www.cameranu.nl/nl/Digitale-Cameras/R1/
maar ga ook niet te veel twijfelen
ik heb maanden zitten zoeken naar de juiste camera en deze heb ik uiteindelijk ook gevonden
Marcel
Heb ook niet lang geleden de Nikon D3100 gekocht. Ben langs veel winkels geweest waar ze camera's hadden liggen en waar je ze dan kon "testen". Als ik jou was ga dan gewoon een beetje testen en kijken welke je fijn in de hand vind liggen en om gemakkelijk foto's mee te maken vind. Ook moet je je zelf gaan afvragen wat je wilt qua foto's. Want elke camera zit weer verschil in waar hij beter in is.
Zo is mij verteld dat de Nikon neutrale foto's maakt dan de Canon EOS(dit is mij door meerdere mensen verteld).
Succes en ben benieuwd naar het resultaat!
Yoram
-Canon EOS 1000D + 18-55mm
-Nikon D3000 18-55VR Kit
-Canon EOS 1100D 18-55DCIII
Nu is eigenlijk mijn grote vraag, zit er veel verschil tussen de camera's? Want als ik specificaties vergelijk dan hebben ze bijna allemaal hetzelfde, het aantal MP varieert maar dit is naar mijn mening niet zo heel belangrijk bij een spiegelreflexcamera. Wat me wel opviel was dat de Canon EOS 1100D een veel hogere iso-waarde aankan tot 6400, en de andere 2 kunnen tot 1600.
ik zou ipv de d3000, even doorsparen voor de d3100
dit is een erg goede camera voor beginners
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcame...8-55_vr/942136/
t is maar een suggestie
Marcel
http://snapsort.com/compare/Nikon_D3000-vs-Nikon_D3100
vergeet trouwens niet dat sony ook goede camera's maakt | Gewijzigd: 26 juli 2011, 16:10 uur, door marcel`westland
Marcel
-Nikon D3000 18-55VR Kit
-Canon EOS 1100D 18-55DCII
De Canon EOS 1100D is de vervanger van de 1000D met wat aardige verbeteringen, zoals een nieuwe cmos sensor (12,2 megapixel ipv 10), meer ISO bereik, groter LCD scherm en 9 autofocuspunten ipv de 7 bij de 1000D. Zover ik weet is er geen technisch verschil tussen de 18-55mm en 18-55mm II, enkel andere opschriften wat goedkoper was in productie zoiets. | Gewijzigd: 26 juli 2011, 21:37 uur, door MarkNL
-Canon EOS 1100D
-Nikon D3100
-Sony A390 (deze heb ik erbij gezet omdat de lenzen hierbij goedkoper zijn).
Ik denk dat het een van deze 3 zal worden maar ik ga eerst nog even een keer naar een winkel om daar ze eens te bekijken.