In delen van Italië lijkt het midden in de zomer herfst of zelfs winter, met uitbundige sneeuw- en regenval bij lage temperaturen. In de Dolomieten, in de Italiaanse Alpen, ligt de sneeuw op sommige plekken 20 centimeter hoog. In de regio's Veneto, waarvan Venetië de hoofdstad is, en Friuli Venezia Giulia is het kwik op enkele plaatsen tot het vriespunt gedaald, aldus het Italiaanse persbureau ANSA zondagavond.
Bron: DVHN
Onweersdagen: 0
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Nou doe je hetzelfde als de Global warming-aanhangers die na één dag hitte zeggen 'zie je nu wel'...
Haha ja dat kan ik ook natuurlijk, zij slaan ieder voorjaar alarm als het noordpoolijs gaat smelten. Dan verzuipt er weer ergens een ijsbeer. Dan sla ik vanaf nu elk najaar alarm omdat het dan kouder word..
Ow bedankt voor de correctie, ik dacht dat noord-Italie iets globaals was..
En hoe weet jij dat het 0.73 graad te warm is? Ga je elke dag onder in de ocheaan kijken, of boven op de mount everest elk uur de temperatuur meten? Hoe is het op dit moment op 8 kilometer hoogte boven Nieuw-Zeeland gesteld met de temperatuur?
Ik heb het idee dat je die 0.73 graden heb gehoord van een hele enge gesubsideerde sekte die als ze iets anders zouden zeggen hun subsidies kwijt zouden raken.
Niemand kan precies op de tiende graad nauwkeurig zeggen hoe warm het gemiddeld is op Aarde en wie zegt dat ie het wel kan die liegt.
2012
Maar effe serieus, dit is echt bizar.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Hopelijk blijft er nog over voor ons deze winter
Je vergeet Nieuw-Zeeland. Daar ligt de sneeuw tot in Wellington en Taupo, das ook best uitzonderlijk..
Dat was voor het laatst gebeurd in 1995.
Laten we hopen dat er ook nog wat voor ons overblijft idd. Heb wel weer zin in een avondje lantaarnpaalstaren.
En hoe weet jij dat het 0.73 graad te warm is? Ga je elke dag onder in de ocheaan kijken, of boven op de mount everest elk uur de temperatuur meten? Hoe is het op dit moment op 8 kilometer hoogte boven Nieuw-Zeeland gesteld met de temperatuur?
Ik heb het idee dat je die 0.73 graden heb gehoord van een hele enge gesubsideerde sekte die als ze iets anders zouden zeggen hun subsidies kwijt zouden raken.
Niemand kan precies op de tiende graad nauwkeurig zeggen hoe warm het gemiddeld is op Aarde en wie zegt dat ie het wel kan die liegt.
gelukkig hebben we daar satalieten voor=) en als een computer of jezelf dingen brekent kom je al snel op tienden uit:)
het zou best kunnen dat deze klopt maar deze zal ook om de zoveel uur veranderen.
het zou best kunnen dat deze klopt maar deze zal ook om de zoveel uur veranderen.
Ook satelieten hebben geen idee hoeveel warmte-energie er in de ocheanen ligt opgeslagen.. We zijn er net 2 jaar ingeslaagt om de m³ zeeijs te meten op de Noordpool, De m³ landijs op Antarctica is nog steeds niet bepaald dus we kunnen ook niet weten of dat toeneemt of afneemt.
Waarom breekt een gletsjer af? Omdat het te warm wordt, of omdat hij gewoon te groot is geworden?
Gletsjers komen in het nieuws als er een groot brok afbreekt, maar er zijn ook gletsjers die al voor het 10de of 20 jaar achter elkaar tientallen meters groeien, en daar hoor je nooit iemand over..