Aan de hand van onderstaand kaartje(1) lijkt het zo simpel.
Wat vinden jullie ervan. Ik woon in het mooie stadje Hasselt dicht bij de hoofdstad van Overijssel, Zwolle Dit ligt zoals ik het zie toch duidelijk in het noord-oosten.
Echter val ik blijkbaar onder het midden van het land volgens het knmi
Heb je hier ook vragen over, of nog beter antwoorden!! .
Graag hieronder
Juist, wat is nu het midden? Volgens het knmi moet ik daar onder vallen?
Edit: daarom vraag ik mensen om mee te denken, cq kaarten te vinden.
Ik kan namelijk geen enkele kaart vinden waar het op aangegeven staat.
Modellen rekenen in rasters, en die rasters bepalen waar een locatie is. Maar hoe weet je in welk raster/regio je precies zit?
| Gewijzigd: 23 juli 2011, 21:54 uur, door Shadow112
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ik vind jouw kaartje wel goed eigenlijk
Als Limburger hoef ik me nooit af te vragen waar ik woon, want veel Zuid-Oostelijker kan haast niet
Flevoland heeft een vraagteken gekregen omdat de tekst in de wiki niet duidelijk is (als jongste provincie moeten ze duidelijk nog hun plaats vinden ).
Zoals alle inwoners van Twente en de Achterhoek weten, vormen wij samen het "echte" oosten van Nederland .
Dan is het waarschijnlijk de 'linker helft' vh land en hoort opeens Friesland wel weer bij het westen, althans een deel...
Zoiets ?
De modellen die het weer berekenen werken in rasters, dus dat gebeurt al.
Maar het zou wel eens leuk zijn om te weten wat het knmi bedoeld als ze spreken over een bepaald gebied. Ben komt in de richting, maar niemand heeft nog een officiële kaart kunnen vinden van het knmi wat onder welk gebied valt mbt de verwachtingen. Het gaat mij niet om strakke lijnen.
Maar een benadering van wat nu ongeveer n-o, n-w, midden, westen, oosten, noorden etc zou zijn is wel handig voor het publiek.
Ik hoor regelmatig die vragen hier op het forum. Bv: knmi geeft aan dat er sneeuw kan vallen in het noord-oosten. Tja, wat vindt het knmi nou precies het noord-oosten?
Daar gaat het om.
en dan weer de zuid/noord verdeling soms. ook zoiets. zijn wij dan noord of noordwest? soms maken ze het zo ingewikkeld . en dan spreek ik over het KMI
Edit: bericht moest nie gequote worden maar in hetzelfde staan als hierboven
TaL | Gewijzigd: 25 juli 2011, 00:12 uur, door thunder and lightning