Roermond is donderdagmiddag rond half twee getroffen door een wolkbreuk. Bij de brandweer kwamen meldingen binnen van ondergelopen kelders en water op straten. Dat meldde de brandweer. Ook werd wateroverlast op de A73 in Roermond gemeld. Op enkele plaatsen liep het water winkels binnen. Het verkeer in een deel van de binnenstad liep vast door problemen op een weg langs de Roer.
Bron De Pers
De intensiteit hebben we de afgelopen jaren vaker gehad, alleen zo lang achter elkaar niet.
Bijna een uur lang onder een rode pit gelegen.
Iemand enig idee hoeveel er hier is gevallen?
Volgens de site van Weerstation Roermond http://weerstation-roermond.nl/ is het maar 7 mm en dat kan nooit kloppen (tenminste in mijn wijk).
Ik woon in de wijk Roer-Zuid/Roerzicht aan de rand van het centrum.
Op 26 juni regende het 's avonds ook kortdurend hard en toen gaf weerstation Roermond iets van 21 mm aan.
Daarom denk ik dat dit weerstation zich ergens in een deel van Roermond bevind waar stukken minder is gevallen dan hier, of een storing in de regenmeter.
Naar wat ik omlaag heb zien komen zo tussen 13 en 14 uur schat ik toch wel zo boven de 50 mm op zn minst.
| Gewijzigd: 21 juli 2011, 17:26 uur, door Lauwestyle
Anderszijds had ik dat gevoel een beetje vorige week.
Toen viel er in delen van Noord en (Zuid)West Nederland tot wel 100 mm op één dag.
Wij hebben die dagen maar enkele druppels gehad in verhouding. | Gewijzigd: 21 juli 2011, 18:20 uur, door Lauwestyle
Anderszijds had ik dat gevoel een beetje vorige week.
Toen viel er in delen van Noord en (Zuid)West Nederland tot wel 100 mm op één dag.
Wij hebben die dagen maar enkele druppels gehad in verhouding.
Geniale foto's die je gemaakt hebt trouwens, best bizar om te zien !
Door de hevige regen van de voorbije uren kreeg de omgeving van Geldenaken (of Jodoigne), provincie Waals-Brabant, vanavond af te rekenen met overstromingen. Dat meldt de lokale brandweer. In de gemeenten Orp-Jauche, Sart-Risbart, Incourt en Geldenaken werden diverse woningen getroffen door overstromingen. De brandweer moest massaal uitrukken.
Bron: HLN
Onweersdagen: 0
In Gouda begon het pas in de avond te regenen, hele dag wel bewolking in afwisseling met zon. Maar niet veel regen helaas. | Gewijzigd: 22 juli 2011, 00:07 uur, door Herdervriend