verder denk ik dat zonne-energie indirect ook nog anders werkt bij het millieu.
het spiegelt dus minder opgenomen warmte op de aarde.
In de toekomst kan olie economisch geen energie meer leveren. Men moet dan meer energie toewenden dan wat het oplevert. Dat komt vooral door de steeds moeilijker winbare velden.
Als je meer hierover wilt weten, google dan op EROEI (energy returned on energy invested).
Dit is geen flauwekul. Er is nog genoeg olie, maar lang niet alles is interessant als energiebron.
Dus: bouwen die windmolens en die andere dingen, voordat het te laat is. (sommigen zeggen dat het al te laat is).
Asl wij met steeds meer mensen op deze planeet willen leven zullen we wel wat moeten doen.
Nog een klein vraagje aan Picobyte: je zegt 200 meter hoog, is dat de ashoogte? | Gewijzigd: 21 januari 2012, 20:30 uur, door Arends
Het zal tijd worden dat er een goed presterende kleine winmolen kwam. Tot nu toe zijn kleine windmolens nog niet rendabel. Tenminste... op een testveld in Zeeland maken de meeste windmolens helemaal niet hun verwachtingen waar. De enige windmolen met een redelijke terugverdientijd en onderhoudsbehoefte is de Skystream. Het probleem daarmee is echter dat ze gigantisch lawaai maken op hogere toeren.
Ik zou ze graag vergelijken met dit nieuwe type. Het ziet eruit als een goed idee. Benieuwd of het ook werkt zoals ze denken.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ik zou ze graag vergelijken met dit nieuwe type. Het ziet eruit als een goed idee. Benieuwd of het ook werkt zoals ze denken.
Ja, idd. Er zal een grote markt zijn voor molens die een huishouding (deels) energie onafhankelijk kunnen maken.
En al helemaal in 2012!!!
Heeft er niemand last van. (oke alleen schepen )
Gebeurt ook op grote schaal, onder andere bij Nederland en Denemarken erg veel. Probleem daarmee is dat het ontzettend duur is.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Heeft er niemand last van. (oke alleen schepen )
Tjeemig, kom jij uit een ei ofzo?
De eerste windmolens op zee zijn inmiddels al aan het verzakken en de kosten om ze weer te repareren zijn ca. 1 miljoen per molen. Tel uit je winst.
Voor diegene die dit topic opende: met jaarlijks 90% westelijke windrichtingen zal de verstoring allemaal wel meevallen.
De eerste windmolens op zee zijn inmiddels al aan het verzakken en de kosten om ze weer te repareren zijn ca. 1 miljoen per molen. Tel uit je winst.
Voor diegene die dit topic opende: met jaarlijks 90% westelijke windrichtingen zal de verstoring allemaal wel meevallen.
LOL, Ik weet heus wel dat die windmolens over een tijdje gaan verzakken en dat de kosten erg duur zijn.
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012