'Even' naar Italie ja, wel gaaf maar iets teveel van het goede...
Aan de ene kant ben ik wel blij ( campings die onder water staan enzo)
aan de andere kant baal ik wel aangezien er dan behoorlijk goeie onweersbuien komen.
Heb er tijdens de vakantie 2 mogen meemaken en die waren behoorlijk heftig.
Als je daar met je auto en caravan staat wordt je niet blij.
Ik heb 1 keer noodweer in Kroatie meegemaakt, nou geloof me dat is geen pretje. Dan sta je echt te trillen op je benen. Daar zijn de onweersbuien in Nederland een zomerbuitje bij..
Het kan daar behoorlijk spoken, al een paar keer meegemaakt. 1x waaide de wind zo hard onder mijn koepeltentje door dat m'n luchtbed van de grond kwam, maar we hadden nog geluk, een km van ons af waren hagelstenen ter grote van golfballen gevallen en een stukje verder had een windhoos huisgehouden. En met kapotte autoruiten mag je niet terugrijden dus de vakantiegangers die daar zaten hadden wel een probleempje. Ook waren er verschillende plezierjachten kapotgeslagen op de rotsen.
Als je daar met je auto en caravan staat wordt je niet blij.
Ik heb 1 keer noodweer in Kroatie meegemaakt, nou geloof me dat is geen pretje. Dan sta je echt te trillen op je benen. Daar zijn de onweersbuien in Nederland een zomerbuitje bij..
nou inderdaad,, ik was in toscane, op een camping, en daar was een enorm onweerscomplex, er waren op die camping enorm hoge bomen waarvan er verschillende waren getroffen door de bliksem afgebroken takken wateroverast hagelschade en windschade, het was een drama, nee van die onweersbui deed ik het in mijn broek en die hoeft ook niet vaker te komen, haha
dus ik snap je helemaal;)
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
2/3 jaar geleden was ik ook op vakantie naar het gardameer. Maar daar kan het echt spoken.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
jep moet je geloof ik ff kijken op de site van IL meteo is wel italiaans maar met chrome kun je vertalen.
EDIT:
alstu
http://www.ilmeteo.it/portale/radar | Gewijzigd: 19 juli 2011, 13:09 uur, door Mauriceb
en die lekt...